Po okresie fotografii eksperymentalnej, w latach 1959 - 1960, Beksiński wykonał cykl reliefów oraz rzeźb metalowych. Są to montowane z fragmentów blach i prętów metalowych ażurowe kompozycje o zróżnicowanej fakturze i zmiennym kolorze, uzyskiwanym poprzez wykorzystanie różnych metali oraz ich obróbkę chemiczną. Procesy trawienia, wykuwania, patynowania i polerowania nawarstwiają gęstą a zarazem jednorodną w swym charakterze, materię dzieła. Szlify i zmatowienia pozwoliły artyście uzyskać głębię i nastrój, tak charakterystyczne dla późniejszych malarskich prac Beksińskiego.
Oferowany relief jest niezwykłą rzadkością na rynku sztuki, ponieważ pracami w metalu artysta zajmował się zaledwie przez dwa lata. Powstała ich niewielka ilość i prawie wszystkie znajdują się w zbiorach muzealnych, głównie w Muzeum Historycznym w Sanoku i w Muzeum Narodowym we Wrocławiu.
metal, płyta MDF, 88 x 60 cm;
na odwrocie napisy: BEKSIŃSKI / 1960 / WŁASNOŚĆ MARKA PIASECKIEGO / KRAKÓW SIEMIRADZKIEGO 25 M. 16
Po okresie fotografii eksperymentalnej, w latach 1959 - 1960, Beksiński wykonał cykl reliefów oraz rzeźb metalowych. Są to montowane z fragmentów blach i prętów metalowych ażurowe kompozycje o zróżnicowanej fakturze i zmiennym kolorze, uzyskiwanym poprzez wykorzystanie różnych metali oraz ich obróbkę chemiczną. Procesy trawienia, wykuwania, patynowania i polerowania nawarstwiają gęstą a zarazem jednorodną w swym charakterze, materię dzieła. Szlify i zmatowienia pozwoliły artyście uzyskać głębię i nastrój, tak charakterystyczne dla późniejszych malarskich prac Beksińskiego.
Oferowany relief jest niezwykłą rzadkością na rynku sztuki, ponieważ pracami w metalu artysta zajmował się zaledwie przez dwa lata. Powstała ich niewielka ilość i prawie wszystkie znajdują się w zbiorach muzealnych, głównie w Muzeum Historycznym w Sanoku i w Muzeum Narodowym we Wrocławiu.