zawiera prace: 1. Tajemnica - akwaforta, akwatinta (220 x 347 mm); 2. Teatr przeznaczenia - akwaforta, akwatinta, miękki werniks (555 x 415 mm); 3. Kodeks honorowy - akwaforta, akwatinta (415 x 555 mm); 4. Kształt duszy I - akwaforta, akwatinta (416 x 280 mm); 5. Kształt duszy II - akwaforta (416 x 280 mm); 6. Maszyneria zdarzeń - akwaforta, akwatinta (345 x 490 mm); 7. Przesądy - akwaforta, akwatinta (247 x 190 mm); 8. Collegium invisibile - akwaforta, akwatinta (247 x 466 mm); 9. Jedność wielości - akwaforta, akwatinta (410 x 277 mm); 10. Encyklopedia - akwaforta, sucha igła (350 x 500 mm); 11. Mapa I - akwaforta, akwatinta, miękki werniks (390 x 295 mm); 12. Mapa II - akwaforta, akwatinta, miękki werniks (390 x 295 mm); 13. Koniec i początek - akwaforta, sucha igła (550 x 415 mm). Teka przygotowana w latach 2010-2013 z inspiracji i kosztem Salonu Antykwarycznego NAUTILUS. Nakład 63 egz. (trzy egzemplarze imienne, I-X oraz 1-50; oferowany egz. ma numer 19/50) został odbity własnoręcznie przez artystę na papierze Hahnemühle farbami Charbonnel. Cykl zbudowany jest jak labirynt, a każda grafika jest pewnego rodzaju przejściem opisującym w sposób metaforyczny kolejne cechy ludzkiej natury. Podążając tym labiryntem, pragnąłem zatrzeć różnice pomiędzy człowiekiem a światem, który go otacza. Zastanawiając się bowiem nad ich wzajemną relacją, założyłem, że ich budowa w interesującym mnie aspekcie jest tożsama - to znaczy, że badając własną naturę, znajdujemy jej cechy we wszystkim, co nas otacza, i na odwrót. Poszczególne przejścia mają swój chronologiczny porządek - tak jak w procesie inicjacyjnym, przemierzając cykl, zdobywamy kolejne stopnie wtajemniczenia. Śledząc poszczególne grafiki, odkrywamy powtarzające się symbole, będące pewnego rodzaju kluczem do odczytania następnej, alegorycznej opowieści.

77
Kacper BOŻEK (ur. 1974, Kraków)

Rękopis znaleziony w Saragossie, 2013

Teka 13 grafik; wym. plansz: 540 x 795 mm; wszystkie sygn., datowane, numerowane i tytułowane oł.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

zawiera prace: 1. Tajemnica - akwaforta, akwatinta (220 x 347 mm); 2. Teatr przeznaczenia - akwaforta, akwatinta, miękki werniks (555 x 415 mm); 3. Kodeks honorowy - akwaforta, akwatinta (415 x 555 mm); 4. Kształt duszy I - akwaforta, akwatinta (416 x 280 mm); 5. Kształt duszy II - akwaforta (416 x 280 mm); 6. Maszyneria zdarzeń - akwaforta, akwatinta (345 x 490 mm); 7. Przesądy - akwaforta, akwatinta (247 x 190 mm); 8. Collegium invisibile - akwaforta, akwatinta (247 x 466 mm); 9. Jedność wielości - akwaforta, akwatinta (410 x 277 mm); 10. Encyklopedia - akwaforta, sucha igła (350 x 500 mm); 11. Mapa I - akwaforta, akwatinta, miękki werniks (390 x 295 mm); 12. Mapa II - akwaforta, akwatinta, miękki werniks (390 x 295 mm); 13. Koniec i początek - akwaforta, sucha igła (550 x 415 mm). Teka przygotowana w latach 2010-2013 z inspiracji i kosztem Salonu Antykwarycznego NAUTILUS. Nakład 63 egz. (trzy egzemplarze imienne, I-X oraz 1-50; oferowany egz. ma numer 19/50) został odbity własnoręcznie przez artystę na papierze Hahnemühle farbami Charbonnel. Cykl zbudowany jest jak labirynt, a każda grafika jest pewnego rodzaju przejściem opisującym w sposób metaforyczny kolejne cechy ludzkiej natury. Podążając tym labiryntem, pragnąłem zatrzeć różnice pomiędzy człowiekiem a światem, który go otacza. Zastanawiając się bowiem nad ich wzajemną relacją, założyłem, że ich budowa w interesującym mnie aspekcie jest tożsama - to znaczy, że badając własną naturę, znajdujemy jej cechy we wszystkim, co nas otacza, i na odwrót. Poszczególne przejścia mają swój chronologiczny porządek - tak jak w procesie inicjacyjnym, przemierzając cykl, zdobywamy kolejne stopnie wtajemniczenia. Śledząc poszczególne grafiki, odkrywamy powtarzające się symbole, będące pewnego rodzaju kluczem do odczytania następnej, alegorycznej opowieści.