Artystka w swojej twórczości wykorzystuje, rzeźbę fotografię, malarstwo, rysunek, wideo,
grafikę czy haft. Studiowała na warszawskiej ASP, na Wydziale Konserwacji i Restauracji
Dzieł Sztuki oraz na Wydziale Rzeźby, w słynnej "Kowalni" - pracowni profesora Grzegorza
Kowalskiego. Kształciła się również w Centre National des Arts Plastiques Villa Arson w
Nicei oraz na Uniwersytecie Warszawskim, gdzie ukończyła Gender Studies. Jej prace, za
pomocą metafory, poruszają tematy przemijania, erozji materii i procesów fizjologicznych.
Jej prace wyróżnia warsztat malarski i graficzny. Forma jest często otwarta,
niedopowiedziana, abstrakcyjna. Jedna z jej wielu wystaw indywidualnych była częścią
Liverpool Biennale w 2009 roku. Prace Buczkowskiej prezentowane były na wystawach w
warszawskiej Zachęcie i CSW Zamek Ujazdowski, poznańskiej Galerii Arsenał, a także w
muzeach i galeriach w Tel Awiwie, Paryżu, Wiedniu oraz na Biennale of Contemporary
Sculpture w Australii.
Akryl, płótno; 70 x 100
Sygn., dat., opisany na odwrocie: DOROTA BUCZKOWSKA/”REKONSTRUKCJA LUTY”
/ 2006/ 70 X 90 cm
Artystka w swojej twórczości wykorzystuje, rzeźbę fotografię, malarstwo, rysunek, wideo,
grafikę czy haft. Studiowała na warszawskiej ASP, na Wydziale Konserwacji i Restauracji
Dzieł Sztuki oraz na Wydziale Rzeźby, w słynnej "Kowalni" - pracowni profesora Grzegorza
Kowalskiego. Kształciła się również w Centre National des Arts Plastiques Villa Arson w
Nicei oraz na Uniwersytecie Warszawskim, gdzie ukończyła Gender Studies. Jej prace, za
pomocą metafory, poruszają tematy przemijania, erozji materii i procesów fizjologicznych.
Jej prace wyróżnia warsztat malarski i graficzny. Forma jest często otwarta,
niedopowiedziana, abstrakcyjna. Jedna z jej wielu wystaw indywidualnych była częścią
Liverpool Biennale w 2009 roku. Prace Buczkowskiej prezentowane były na wystawach w
warszawskiej Zachęcie i CSW Zamek Ujazdowski, poznańskiej Galerii Arsenał, a także w
muzeach i galeriach w Tel Awiwie, Paryżu, Wiedniu oraz na Biennale of Contemporary
Sculpture w Australii.