Obraz Ręka przedstawia frontalnie ujętą dłoń o podgiętym małym palcu wśród zrytmizowanych, snycerskich form. Jest to namalowana drewniana płaskorzeźba. Obraz jest w warstwie formalnej nietypowy w moim dorobku. Jednak mylą się wszyscy oczekujący po Fabryce Mebli jedynie krzeseł. Potykają się o nazwę. A przecież nie tylko poprzez motyw drewna ale również poprzez przedstawienie rzeźby w malarstwie ten mały obraz dotyka zagadnień, które tropię od dawna. Namalowana rzeźba to jeden z tradycyjnych motywów w repertuarze iluzyjnego malarstwa. Najbardziej zależało mi aby ten obrazek z odległości działał jak płaskorzeźba: miał ciężar, materię i koloryt usłojonej sosny. Motyw jest cytatem z kapliczki Bożego Narodzenia Jana Szczepkowskiego, której kopia znajduje się w Muzeum Narodowym w Warszawie. Słynne to dzieło w oryginale jest we Francji, w kościele w Dourges; zostało zakupione po wystawie paryskiej w 1925 roku. Ten obrazek jest rozmową z XX wiecznym rzeźbiarzem, który mnie ciekawi. Jan Mioduszewski
Rocznik `74. Malarz, performer, twórca instalacji. Absolwent warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych; studia w pracowni malarstwa prof. Z. Gostomskiego (dyplom w 1999 roku). Od 2001 roku pracuje na Wydziale Malarstwa Akademii w Warszawie w Pracowni Wiedzy o Działaniach i Strukturach Wizualnych, którą prowadzi prof. J. Dyrzyński. Zdobywca wyróżnienienia w konkursie malarskim Bielska Jesień w 2005 roku. Odbywał staż w Fondation Balthus w Rosinierre (Szwajcaria) w 2005 roku. Dwukrotnie stypendysta MKiDN. Prace w kolekcji Muzeum Górnośląskiego w Bytomiu; kolekcjach prywatnych w Polsce, Austrii, Niemczech, Szwajcarii, Danii, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. Reprezentowany przez galerię lokal_30. W twórczości porusza problemy iluzji i mimetyzmu. Od 2002 roku swoje przedsięwzięcia realizuje pod szyldem FABRYKI MEBLI. Fabryka Mebli to paradoksalny trademark; artystyczna firma produkująca malarskie obiekty.
Od 2008 roku realizuje cykl obrazów nawiązujących do mebli - ikon designu.
tempera/olej/płótno, 24x30 cm (27,5x20,5 cm wewnątrz malowanej ramki)
Estymacja: 1500 - 1900 zł
Obraz Ręka przedstawia frontalnie ujętą dłoń o podgiętym małym palcu wśród zrytmizowanych, snycerskich form. Jest to namalowana drewniana płaskorzeźba. Obraz jest w warstwie formalnej nietypowy w moim dorobku. Jednak mylą się wszyscy oczekujący po Fabryce Mebli jedynie krzeseł. Potykają się o nazwę. A przecież nie tylko poprzez motyw drewna ale również poprzez przedstawienie rzeźby w malarstwie ten mały obraz dotyka zagadnień, które tropię od dawna. Namalowana rzeźba to jeden z tradycyjnych motywów w repertuarze iluzyjnego malarstwa. Najbardziej zależało mi aby ten obrazek z odległości działał jak płaskorzeźba: miał ciężar, materię i koloryt usłojonej sosny. Motyw jest cytatem z kapliczki Bożego Narodzenia Jana Szczepkowskiego, której kopia znajduje się w Muzeum Narodowym w Warszawie. Słynne to dzieło w oryginale jest we Francji, w kościele w Dourges; zostało zakupione po wystawie paryskiej w 1925 roku. Ten obrazek jest rozmową z XX wiecznym rzeźbiarzem, który mnie ciekawi. Jan Mioduszewski
Rocznik `74. Malarz, performer, twórca instalacji. Absolwent warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych; studia w pracowni malarstwa prof. Z. Gostomskiego (dyplom w 1999 roku). Od 2001 roku pracuje na Wydziale Malarstwa Akademii w Warszawie w Pracowni Wiedzy o Działaniach i Strukturach Wizualnych, którą prowadzi prof. J. Dyrzyński. Zdobywca wyróżnienienia w konkursie malarskim Bielska Jesień w 2005 roku. Odbywał staż w Fondation Balthus w Rosinierre (Szwajcaria) w 2005 roku. Dwukrotnie stypendysta MKiDN. Prace w kolekcji Muzeum Górnośląskiego w Bytomiu; kolekcjach prywatnych w Polsce, Austrii, Niemczech, Szwajcarii, Danii, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. Reprezentowany przez galerię lokal_30. W twórczości porusza problemy iluzji i mimetyzmu. Od 2002 roku swoje przedsięwzięcia realizuje pod szyldem FABRYKI MEBLI. Fabryka Mebli to paradoksalny trademark; artystyczna firma produkująca malarskie obiekty.
Od 2008 roku realizuje cykl obrazów nawiązujących do mebli - ikon designu.