WYSTAWIANY:
- Triplex System, Galeria Długa, Bolesławiec, 2009
- Triplex System, Rezonanse Sztuki II, Narodowe Forum Muzyki, Wrocław 2016

LITERATURA:
- Maciej Kasperski, Dorota Miłkowska, Maciej Kasperski. Patrzeć czy Używać?, Żary 2010, s. 29 (il)

"Dążyłem do stworzenia takiej formy, takiego kształtu, który stałby się symbolem. Charakterystyczną cechą przedmiotu symbolicznego jest jego wieloznaczność, nawet wtedy, gdy znaczenia wzajemnie się wykluczają. ‘Triplex System’ nawiązuje w jakimś sensie do dzieł dizajnu, w swej istocie odnosi się do relacji między użytkownikiem a formą, a użytecznością i bezużytecznością".
MACIEJ KASPERSKI

Zaprezentowana praca powstała w ramach cyklu, nad którym artysta pracował do 2006 roku. Na serię składają się obiekty o powtarzalnej gipsowej formie, które jednak wyróżnia niejednorodnie potraktowana powierzchnia - od gładkiej, przez lekkie chropowatości, aż po powtarzalne wzory kół lub pasków. W celu uzyskania rozmaitości rozwiązań artysta zastosował wachlarz technik, a wśród nich m.in. mechaniczne procesy, cięcia zadane ostrym narzędziem, a także różne techniki wypału oraz szkliwa. Warto zaznaczyć, że powstały cykl prac "Triplex System" należy do kolekcji realizacji opatrzonych przez artystę wspólnym tytułem "Ctrl C, Ctrl V". Wybrany tytuł nawiązuje do popularnych skrótów klawiszowych, za pomocą których można skopiować oraz wkleić gotowy obiekt. To właśnie dzięki tej kombinacji, wykonując prostą czynność, można multiplikować obiekt i tworzyć jego kopie w nieskończonej liczbie. Artysta poprzez wybrany cykl zadaje pytanie o to, co jest oryginałem, pierwowzorem oraz kopią, a także jaki związek łączy podmiot skopiowany z pierwowzorem. Na kolekcję prac składają się trzy różne cykle artystyczne. Wszystkie jednak odnoszą się w swojej formie do zagadnień związanych z rytmem oraz powtarzalnością - kształtu, idei oraz gestu.

PODATKI I OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.

74
Maciej KASPERSKI (1969 Ziębice - 2020)

Red z cyklu Triplex System

glina szamotowa, szkliwo, 100 x 34 x 15 cm

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

WYSTAWIANY:
- Triplex System, Galeria Długa, Bolesławiec, 2009
- Triplex System, Rezonanse Sztuki II, Narodowe Forum Muzyki, Wrocław 2016

LITERATURA:
- Maciej Kasperski, Dorota Miłkowska, Maciej Kasperski. Patrzeć czy Używać?, Żary 2010, s. 29 (il)

"Dążyłem do stworzenia takiej formy, takiego kształtu, który stałby się symbolem. Charakterystyczną cechą przedmiotu symbolicznego jest jego wieloznaczność, nawet wtedy, gdy znaczenia wzajemnie się wykluczają. ‘Triplex System’ nawiązuje w jakimś sensie do dzieł dizajnu, w swej istocie odnosi się do relacji między użytkownikiem a formą, a użytecznością i bezużytecznością".
MACIEJ KASPERSKI

Zaprezentowana praca powstała w ramach cyklu, nad którym artysta pracował do 2006 roku. Na serię składają się obiekty o powtarzalnej gipsowej formie, które jednak wyróżnia niejednorodnie potraktowana powierzchnia - od gładkiej, przez lekkie chropowatości, aż po powtarzalne wzory kół lub pasków. W celu uzyskania rozmaitości rozwiązań artysta zastosował wachlarz technik, a wśród nich m.in. mechaniczne procesy, cięcia zadane ostrym narzędziem, a także różne techniki wypału oraz szkliwa. Warto zaznaczyć, że powstały cykl prac "Triplex System" należy do kolekcji realizacji opatrzonych przez artystę wspólnym tytułem "Ctrl C, Ctrl V". Wybrany tytuł nawiązuje do popularnych skrótów klawiszowych, za pomocą których można skopiować oraz wkleić gotowy obiekt. To właśnie dzięki tej kombinacji, wykonując prostą czynność, można multiplikować obiekt i tworzyć jego kopie w nieskończonej liczbie. Artysta poprzez wybrany cykl zadaje pytanie o to, co jest oryginałem, pierwowzorem oraz kopią, a także jaki związek łączy podmiot skopiowany z pierwowzorem. Na kolekcję prac składają się trzy różne cykle artystyczne. Wszystkie jednak odnoszą się w swojej formie do zagadnień związanych z rytmem oraz powtarzalnością - kształtu, idei oraz gestu.

PODATKI I OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.