Wystawa Jubileuszowa na 60-lecie pracy/ Tow. .Przyj. Szt. Pięknych Kraków 1976r./ Eugeniusz Geppert Wrocław/ Rapsod -1974. Wrocław/ ol.pł, wym. 133 x 103/ własność prywatna
Tow. Przyj.Sztuk Pięknych w Krakowie/ Autor: Eugeniusz Geppert/ Tytuł dzieła: Rapsod/ Rodzaj dzieła: ol/pł. Wym. 133 x 99/ Podpis autora: Pałac Sztuki 1976 r.
Wystawiany:
Wystawa Jubileuszowa na 60-lecie pracy, Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych Kraków, Pałac Sztuki, 1976r
Na postawę artystyczną Gepperta w znaczący sposób oddziałała symbolistyczna sztuka Jacka Malczewskiego, w którego pracowni się kształcił. Częstym motywem w jego wczesnych pracach były sylwetki je¼d¼ców w pejzażu, zmonumentalizowane, ujęte w śmiałych skrótach perspektywicznych i szybkim ruchu. W czasie pobytu w Paryżu w 1957 r. artysta uległ wpływowi twórczości Raula Dufy. W jego obrazach pojawiła się żywa, porwana kreska opisująca formy niezależnie od plamy barwnej. W drugiej połowie lat 1950-ych skrystalizował się dojrzały styl malarski Gepperta zbliżony do abstrakcji aluzyjnej. Akty kobiece, ludowe rze¼by i sylwetki je¼d¼ców istniały teraz w odrealnionym świecie wizji artystycznej. Gamę barwną płócien wyznaczały tony zieleni, błękitów i brązów; materię malarską tworzyły gęste poziome smugi farby.
olej,płótno;
130 x 97 cm
sygn.p.d.: Eugeniusz Geppert
Wystawa Jubileuszowa na 60-lecie pracy/ Tow. .Przyj. Szt. Pięknych Kraków 1976r./ Eugeniusz Geppert Wrocław/ Rapsod -1974. Wrocław/ ol.pł, wym. 133 x 103/ własność prywatna
Tow. Przyj.Sztuk Pięknych w Krakowie/ Autor: Eugeniusz Geppert/ Tytuł dzieła: Rapsod/ Rodzaj dzieła: ol/pł. Wym. 133 x 99/ Podpis autora: Pałac Sztuki 1976 r.
Wystawiany:
Wystawa Jubileuszowa na 60-lecie pracy, Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych Kraków, Pałac Sztuki, 1976r
Na postawę artystyczną Gepperta w znaczący sposób oddziałała symbolistyczna sztuka Jacka Malczewskiego, w którego pracowni się kształcił. Częstym motywem w jego wczesnych pracach były sylwetki je¼d¼ców w pejzażu, zmonumentalizowane, ujęte w śmiałych skrótach perspektywicznych i szybkim ruchu. W czasie pobytu w Paryżu w 1957 r. artysta uległ wpływowi twórczości Raula Dufy. W jego obrazach pojawiła się żywa, porwana kreska opisująca formy niezależnie od plamy barwnej. W drugiej połowie lat 1950-ych skrystalizował się dojrzały styl malarski Gepperta zbliżony do abstrakcji aluzyjnej. Akty kobiece, ludowe rze¼by i sylwetki je¼d¼ców istniały teraz w odrealnionym świecie wizji artystycznej. Gamę barwną płócien wyznaczały tony zieleni, błękitów i brązów; materię malarską tworzyły gęste poziome smugi farby.