Syn Juliusza Kossaka. Studiował w Krakowie, Monachium i Paryżu. Od 1916 roku był profesorem Szkoły Sztuk Pięknych w Warszawie. Malarstwo Wojciecha Kossaka kształtowało się pod wpływem twórczości ojca i Józefa Brandta. Malował cieszące się wielką popularnością sceny historyczne i batalistyczne (głównie z wojen napoleońskich i Powstania Listopadowego), rodzajowe, o tematyce wojskowej i portrety. Wykazywał w nich temperament i niezwykłą łatwość szybkiego malowania (świetne przedstawienia koni). "Jest to niewątpliwie malarz bardzo polski przez swój temperament i rozmach, przez swą brawurę i werwę, przez swe umiłowanie życia." - tak o Wojciechu Kossaku pisał Mieczysław Wallis.

17
Wojciech KOSSAK (1856 Paryż - 1942 Kraków)

RANNY UŁAN, 1927

Olej, płótno;
54 x 43,5 cm
Sygnowany p.d. czarnym olejem: Wojciech Kossak | 1927
Na skraju płótna na odwrocie PURE IRISH LINEN

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Syn Juliusza Kossaka. Studiował w Krakowie, Monachium i Paryżu. Od 1916 roku był profesorem Szkoły Sztuk Pięknych w Warszawie. Malarstwo Wojciecha Kossaka kształtowało się pod wpływem twórczości ojca i Józefa Brandta. Malował cieszące się wielką popularnością sceny historyczne i batalistyczne (głównie z wojen napoleońskich i Powstania Listopadowego), rodzajowe, o tematyce wojskowej i portrety. Wykazywał w nich temperament i niezwykłą łatwość szybkiego malowania (świetne przedstawienia koni). "Jest to niewątpliwie malarz bardzo polski przez swój temperament i rozmach, przez swą brawurę i werwę, przez swe umiłowanie życia." - tak o Wojciechu Kossaku pisał Mieczysław Wallis.