WYSTAWIANY:
- WIDZIALNE/NIEWIDZIALNE. Między nauką a sztuką, Muzeum Narodowe w Kielcach, 2013
- Doppelpass, Kunstlerforum Remagen, Niemcy 2014
LITERATURA:
- Zeitgleich 2014 Zeitzeichen, Bundesverband Bildender Kunstlerinnen und Kunstler e.v. Berlin, 2014, s. 169.
Prezentowane abstrakcje geometryczne oparte zostały na diagramach kołowych stosowanych w statystyce. Artysta uważa, że „współczesna rzeczywistość jest rzeczywistością statystyczną”. Obliczenia komputerowe, które są podstawą kompozycyjną każdego z obrazów, to efekt analizy baz danych statystycznych. Obraz otrzymany dzięki tej postmodernistycznej metodzie, jest wizualizacją informacji i odnosi się do rzeczywistości zewnętrznej. Osiągnięty na płótnie porządek nie jest rezultatem poszukiwań formalnych, ale odzwierciedla konkretny, często pozaartystyczny, problem współczesności.
akryl/płótno, 100 x 100 cm
sygnowany, datowany i opisany na odwrocie na listwie blejtramu: Wiesław Łuczaj | Random I | akryl | płótno | 100 x 100 cm | 2013
WYSTAWIANY:
- WIDZIALNE/NIEWIDZIALNE. Między nauką a sztuką, Muzeum Narodowe w Kielcach, 2013
- Doppelpass, Kunstlerforum Remagen, Niemcy 2014
LITERATURA:
- Zeitgleich 2014 Zeitzeichen, Bundesverband Bildender Kunstlerinnen und Kunstler e.v. Berlin, 2014, s. 169.
Prezentowane abstrakcje geometryczne oparte zostały na diagramach kołowych stosowanych w statystyce. Artysta uważa, że „współczesna rzeczywistość jest rzeczywistością statystyczną”. Obliczenia komputerowe, które są podstawą kompozycyjną każdego z obrazów, to efekt analizy baz danych statystycznych. Obraz otrzymany dzięki tej postmodernistycznej metodzie, jest wizualizacją informacji i odnosi się do rzeczywistości zewnętrznej. Osiągnięty na płótnie porządek nie jest rezultatem poszukiwań formalnych, ale odzwierciedla konkretny, często pozaartystyczny, problem współczesności.