Zainteresowanie wschodem to przede wszystkim zainteresowanie światłem i barwą, tak bogatą w krajach wschodu. Stąd też zagadnienia te stają się zasadniczym problemem prac artysty. Szczegóły rysunku zostają uproszczone albo traktuje je artysta w szerokich plamach, w rysunku uwagę swą zwraca na kontur, by tem więcej móc zainteresowania poświęcić barwie. Oczywiście, że ten sposób malarskiego ujmowania rzeczywistości zbliża artystę do impresjonistów.
Stefan Truchim, Słowo wstępne, [w:] Wystawa obrazów, studjów i szkiców w sali błękitnej hotelu Apollo w Poznaniu, Piekary 17, 18 III – 1 IV 1928, Włocławek 1928, s. 6-7.
olej, płótno naklejone na sklejkę
67,3 x 50,5 cm
sygn. l.d.: A. Laszenko | Luxor 36.
na odwrocie 3 nalepki (druk, atrament, kredka), częściowo nieczytelne: – ALEKSANDER LASZENKO | POLSKA |Tytuł „Ramesseum“ | wykonanie: olejny | wymiar cm.: 75 x 50 | Cena 550 [przekreślone dwukrotnie] wł. pryw. | No 131/291 – Autor ... | Tytuł ... | Cena ... | No ... | wymiar cm ... – ... | No ...| Bild Ramesseum | Preis ... | Adresse Polska
Zainteresowanie wschodem to przede wszystkim zainteresowanie światłem i barwą, tak bogatą w krajach wschodu. Stąd też zagadnienia te stają się zasadniczym problemem prac artysty. Szczegóły rysunku zostają uproszczone albo traktuje je artysta w szerokich plamach, w rysunku uwagę swą zwraca na kontur, by tem więcej móc zainteresowania poświęcić barwie. Oczywiście, że ten sposób malarskiego ujmowania rzeczywistości zbliża artystę do impresjonistów.
Stefan Truchim, Słowo wstępne, [w:] Wystawa obrazów, studjów i szkiców w sali błękitnej hotelu Apollo w Poznaniu, Piekary 17, 18 III – 1 IV 1928, Włocławek 1928, s. 6-7.