Obraz – rama była jedną z pierwszych idei nowego przedstawienia w spektaklu “Dziś są moje urodziny”. Warto przytoczyć ten fragment tekstu Tadeusza Kantora, do którego odnosi się szkic z ramą obrazu:

OBRAZ
Ale wcześniej, zanim powziąłem ryzykowną decyzję umieszczenia mego Biednego Pokoju na scenie – zrodziła się sprzeczna z moją postawą idea „użycia” na scenie o b r a z u.
W dodatku na sztalugach. Obraz stanowiłyby tylko ramy. Istnienie sztalugi zaznaczyłoby się u dołu i u góry. Środek byłby pusty, z głębią wypełnianą przez aktorów i właściciela pokoju.

Tadeusz Kantor, Sierpień, czwartek 1989

08
Tadeusz KANTOR (1915 Wielopole Skrzyńskie - 1990 Kraków)

Rama obrazu z cyklu „Dziś są moje urodziny”, 1989/90

flamaster, pastel, akryl/papier
wymiary: 20,5 x 29,4 cm w świetle passe-partout (w oprawie: 53 x 53 x 3,2 cm)
na odwrociu nalepka depozytowa CRICOTEKI o nr inw. CRC/Dep/002

POCHODZENIE:
Kolekcja Marii Stangret-Kantor

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Obraz – rama była jedną z pierwszych idei nowego przedstawienia w spektaklu “Dziś są moje urodziny”. Warto przytoczyć ten fragment tekstu Tadeusza Kantora, do którego odnosi się szkic z ramą obrazu:

OBRAZ
Ale wcześniej, zanim powziąłem ryzykowną decyzję umieszczenia mego Biednego Pokoju na scenie – zrodziła się sprzeczna z moją postawą idea „użycia” na scenie o b r a z u.
W dodatku na sztalugach. Obraz stanowiłyby tylko ramy. Istnienie sztalugi zaznaczyłoby się u dołu i u góry. Środek byłby pusty, z głębią wypełnianą przez aktorów i właściciela pokoju.

Tadeusz Kantor, Sierpień, czwartek 1989