Studiowała malarstwo w krakowskiej ASP w latach 1938-1939, a następnie w 1940-1942 w Kunstgewerbeschule. Kontynuowała studia w ASP w latach 1945-1948 pod kierunkiem Eugeniusza Eibischa i Wacława Taranczewskiego (malarstwo) i Konrada Srzednickiego (grafika). Pracowała jako pedagog w macierzystej uczelni w latach 1948-1991. W czasie wojny współpracowała z teatrem podziemnym Tadeusza Kantora. W 1945 związała się z Grupą Młodych Plastyków. Od 1958 należała do Grupy Krakowskiej. Od wczesnych lat zajmowała się równolegle malarstwem i grafiką warsztatową. Uczestniczyła w ważnych wystawach międzynarodowych, jak XXVI Biennale Sztuki w Wenecji 1952, VIII Biennale Sztuki w Sao Paulo 1965, wszystkie edycje Międzynarodowego Biennale Grafiki w Krakowie. Otrzymywała na nich liczne nagrody. Zajmowała się tematyką ezoteryczną, podejmowała też wątki związane z muzyką, poezją, mitologią. Jej specyficzny styl, oparty jest jednej strony na swobodnym, spontanicznym geście malarskim, z drugiej - na pełnych ukrytych znaczeń, niekiedy dekoracyjnych układach ideogramów, symboli i znaków.
Olej, płótno; 62 x 51 cm
Sygnowany p.d.: J.Kraupe; sygn., opisany na odwrocie
*opłata droit de suite
Studiowała malarstwo w krakowskiej ASP w latach 1938-1939, a następnie w 1940-1942 w Kunstgewerbeschule. Kontynuowała studia w ASP w latach 1945-1948 pod kierunkiem Eugeniusza Eibischa i Wacława Taranczewskiego (malarstwo) i Konrada Srzednickiego (grafika). Pracowała jako pedagog w macierzystej uczelni w latach 1948-1991. W czasie wojny współpracowała z teatrem podziemnym Tadeusza Kantora. W 1945 związała się z Grupą Młodych Plastyków. Od 1958 należała do Grupy Krakowskiej. Od wczesnych lat zajmowała się równolegle malarstwem i grafiką warsztatową. Uczestniczyła w ważnych wystawach międzynarodowych, jak XXVI Biennale Sztuki w Wenecji 1952, VIII Biennale Sztuki w Sao Paulo 1965, wszystkie edycje Międzynarodowego Biennale Grafiki w Krakowie. Otrzymywała na nich liczne nagrody. Zajmowała się tematyką ezoteryczną, podejmowała też wątki związane z muzyką, poezją, mitologią. Jej specyficzny styl, oparty jest jednej strony na swobodnym, spontanicznym geście malarskim, z drugiej - na pełnych ukrytych znaczeń, niekiedy dekoracyjnych układach ideogramów, symboli i znaków.