Od 1839 roku studiował na Akademii Sztuk Pięknych w Wiedniu. Następnie kontynuował naukę w Akademii Sztuk Pięknych w Monachium. Przebywał także w Paryżu i Wiedniu, gdzie szybko stał się członkiem bohemy artystycznej. Z tamtego okresu jego życia pochodzą liczne rysunki satyryczne oraz karykatury. Przyjaźnił się z Arturem Grottgerem, który niejednokrotnie prosił go o wykonanie pejzażowego tła w jego pracach olejnych.
Specjalizował się w malarstwie portretowym, które tworzył często na zamówienie dygnitarzy miejskich oraz wyższych sfer. Tworzył także sceny historyczne i batalistyczne. Zajmował się także ilustratorstwem. Był autorem zbioru rycin do opracowanego przez Hipolita Stupnickiego skrótu herbarza Kaspra Niesieckiego, który ukazał się we Lwowie w 1855 roku. Brał udział w wystawach organizowanych przez lwowskie i krakowskie Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych.
Akwaforta, papier; 21 x 15 cm (kompozycja)
Sygnowana z płyty l.d.: ARaczyński / 1846 a l'eau forte; 1847
Od 1839 roku studiował na Akademii Sztuk Pięknych w Wiedniu. Następnie kontynuował naukę w Akademii Sztuk Pięknych w Monachium. Przebywał także w Paryżu i Wiedniu, gdzie szybko stał się członkiem bohemy artystycznej. Z tamtego okresu jego życia pochodzą liczne rysunki satyryczne oraz karykatury. Przyjaźnił się z Arturem Grottgerem, który niejednokrotnie prosił go o wykonanie pejzażowego tła w jego pracach olejnych.
Specjalizował się w malarstwie portretowym, które tworzył często na zamówienie dygnitarzy miejskich oraz wyższych sfer. Tworzył także sceny historyczne i batalistyczne. Zajmował się także ilustratorstwem. Był autorem zbioru rycin do opracowanego przez Hipolita Stupnickiego skrótu herbarza Kaspra Niesieckiego, który ukazał się we Lwowie w 1855 roku. Brał udział w wystawach organizowanych przez lwowskie i krakowskie Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych.