Jan Styka, na przestrzeni lat, zilustrował pełny tekst Quo vadis Henryka Sienkiewicza. Wykonał ponad 200 rysunków i malowideł en grisaille dla paryskiej oficyny Ernesta Flammariona. W roku 1901 ukazał się pierwszy z trzech tomów luksusowego, bogato ilustrowanego wydania powieści noblisty. Kolejne dwa tomy ukazały się w roku 1902 i 1903. Ponadto Styka wykonał 15 obrazów olejnych do Quo vadis. Obrazy te były prezentowane w Warszawie we wrześniu 1902 roku, w budynku po panoramie Golgota, a następnie na Wystawie Światowej w St. Louis w Stanach Zjednoczonych w roku 1904. Obrazy te niestety strawił pożar, zmuszając artystę do ich odtworzenia na podstawie posiadanych szkiców.
W 1912 w Salle des Beaux Arts przy ul. Boétie w Paryżu miała miejsce, cieszącą się ogromnym zainteresowaniem, wystawa obrazów do Quo vadis. Jean Auguste Boyer d’Agen, francuski krytyk i powieściopisarz, wykorzystał wystawę do zobrazowania swoich wykładów o początkach chrześcijaństwa. W tym samym roku ukazało się, opatrzone tekstem krytyka, wydanie paryskiej oficyny Ilya Lapina & Cie zawierające reprodukcje obrazów eksponowanych w galerii Boétie, a prezentowany portret Ligii zdobił jego okładkę. Firma wydała również serię kolorowych pocztówek z ilustracjami do Quo vadis.
Obraz reprodukowany w:
– Boyer d’Agen, L’écrivain et le peintre de „Quo vadis“. Henryk Sienkiewicz et Jan Styka, wyd. Lapina & Cie, Paryż 1912 (reprodukowany na okładce);
– Karta pocztowa, wyd. Lapina & Cie, Paryż, ok. 1912 (tytuł: Ligia).
ołówek, olej, tektura
72,2 x 58,9 cm
sygn. p.d.: Jan Styka
na odwrocie nalepka firmy transportowej Michell & Kimbel w Paryżu; ponadto wzdłuż lewej krawędzi (brązową kredką): 3.000 [...] poniżej (ołówkiem): 9 x 14, centralnie (białą kredką): V; w p.g. numer (niebieską kredką): 119a
Jan Styka, na przestrzeni lat, zilustrował pełny tekst Quo vadis Henryka Sienkiewicza. Wykonał ponad 200 rysunków i malowideł en grisaille dla paryskiej oficyny Ernesta Flammariona. W roku 1901 ukazał się pierwszy z trzech tomów luksusowego, bogato ilustrowanego wydania powieści noblisty. Kolejne dwa tomy ukazały się w roku 1902 i 1903. Ponadto Styka wykonał 15 obrazów olejnych do Quo vadis. Obrazy te były prezentowane w Warszawie we wrześniu 1902 roku, w budynku po panoramie Golgota, a następnie na Wystawie Światowej w St. Louis w Stanach Zjednoczonych w roku 1904. Obrazy te niestety strawił pożar, zmuszając artystę do ich odtworzenia na podstawie posiadanych szkiców.
W 1912 w Salle des Beaux Arts przy ul. Boétie w Paryżu miała miejsce, cieszącą się ogromnym zainteresowaniem, wystawa obrazów do Quo vadis. Jean Auguste Boyer d’Agen, francuski krytyk i powieściopisarz, wykorzystał wystawę do zobrazowania swoich wykładów o początkach chrześcijaństwa. W tym samym roku ukazało się, opatrzone tekstem krytyka, wydanie paryskiej oficyny Ilya Lapina & Cie zawierające reprodukcje obrazów eksponowanych w galerii Boétie, a prezentowany portret Ligii zdobił jego okładkę. Firma wydała również serię kolorowych pocztówek z ilustracjami do Quo vadis.
Obraz reprodukowany w:
– Boyer d’Agen, L’écrivain et le peintre de „Quo vadis“. Henryk Sienkiewicz et Jan Styka, wyd. Lapina & Cie, Paryż 1912 (reprodukowany na okładce);
– Karta pocztowa, wyd. Lapina & Cie, Paryż, ok. 1912 (tytuł: Ligia).