Marius-Jean-Antonin Mercié studiował u Franuois Jouffroy i Alexandre FalguiÝre w École des Beaux-Arts. Otrzymał Prix de Rome w 1868 roku, zaś za rze¼bę Zwycięski Dawid - order Legii Honorowej. W roku 1874 Antonin Mercie odniósł sukces na Salonie wystawiając rze¼bę Gloria Victis, upamiętniającej bohaterstwo Francuzów w wojnie francusko-pruskiej. Odtąd otrzymywał zlecenia publiczne na pomniki i rze¼by o tematyce patriotycznej, spośród których najsłynniejszą jest Quand meme!. Przedstawia ona personifikację Francji (kobieta w stroju ludowym), podtrzymującą rannego żołnierza. Została wzniesiona w roku 1884 w Belfort na Place d'Armes. Upamiętnia męstwo mieszkańców miasta podczas inwazji pruskiej w roku 1870. Gipsowy model eksponowany była na Salonie w 1882 i cieszył się tak ogromną popularnością, że wytwórnia Barbedienne zaczęła produkować rze¼by w 4 rozmiarach. Oryginalna wersja rze¼by, z elementami aluminiowymi, dorobionymi w miejsce utraconych, przez firmę Christofle, znajduje się w zbiorach Musée d'Orsay.

153
Marius Jean Antonin MERCIÉ (1845 Tuluza - 1916 Paryż)

QUAND MEME!, po 1884

Brąz patynowany;
wys. 85 cm
Sygnowany: A. Mercie | F. Barbedienne Fondeur | QUAND MEME | w pieczęci: REDUCTION MECANIQUE | męska głowa w profilu | A. Collas | BREVETE

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Marius-Jean-Antonin Mercié studiował u Franuois Jouffroy i Alexandre FalguiÝre w École des Beaux-Arts. Otrzymał Prix de Rome w 1868 roku, zaś za rze¼bę Zwycięski Dawid - order Legii Honorowej. W roku 1874 Antonin Mercie odniósł sukces na Salonie wystawiając rze¼bę Gloria Victis, upamiętniającej bohaterstwo Francuzów w wojnie francusko-pruskiej. Odtąd otrzymywał zlecenia publiczne na pomniki i rze¼by o tematyce patriotycznej, spośród których najsłynniejszą jest Quand meme!. Przedstawia ona personifikację Francji (kobieta w stroju ludowym), podtrzymującą rannego żołnierza. Została wzniesiona w roku 1884 w Belfort na Place d'Armes. Upamiętnia męstwo mieszkańców miasta podczas inwazji pruskiej w roku 1870. Gipsowy model eksponowany była na Salonie w 1882 i cieszył się tak ogromną popularnością, że wytwórnia Barbedienne zaczęła produkować rze¼by w 4 rozmiarach. Oryginalna wersja rze¼by, z elementami aluminiowymi, dorobionymi w miejsce utraconych, przez firmę Christofle, znajduje się w zbiorach Musée d'Orsay.