Oferowany obraz posiada opinię Państwowej Galerii Tretiakowska z Moskwy, gdzie została potwierdzona jego autentyczność. Analiza stylistyczna i kompozycyjna dzieła wykazała spójność z analogicznymi pracami malarza pochodzącymi z lat 30. XX w., jak na przykład „Rzeka w parku”, 1930 r. czy „Leśna rzeka” datowana na lata 1920-1930. W opinii podkreślono charakterystyczny sposób przedstawiania drzew i liści oraz inne cechy nawiązujące do znanych obrazów Stanisława Żukowskiego, takie jak weryzm, bogatą fakturę, kolorystykę czy ujęcie światła słonecznego, czym wyróżniali się artyści stanowiący grupę Pieriedwiżników, do której również należał malarz. Wśród twórców zrzeszonych w kręgu petersburskim można odszukać nazwiska takich mistrzów pejzażu jak Ilja Riepin czy Iwan Szyszkin. W 1923 roku Stanisław Żukowski wrócił do Polski. Często malował motywy z Puszczy Świsłockiej, Białowieży czy Polesia znane mu z młodzieńczych lat.
olej, płótno; 59 x 71 cm;
sygn. i opisany na odwrocie: S ŻUKOWSKI / 2000 ZŁ / PUSZCZA ŚWISŁOCKA / BIAŁOWIEŻA / 1933.
Oferowany obraz posiada opinię Państwowej Galerii Tretiakowska z Moskwy, gdzie została potwierdzona jego autentyczność. Analiza stylistyczna i kompozycyjna dzieła wykazała spójność z analogicznymi pracami malarza pochodzącymi z lat 30. XX w., jak na przykład „Rzeka w parku”, 1930 r. czy „Leśna rzeka” datowana na lata 1920-1930. W opinii podkreślono charakterystyczny sposób przedstawiania drzew i liści oraz inne cechy nawiązujące do znanych obrazów Stanisława Żukowskiego, takie jak weryzm, bogatą fakturę, kolorystykę czy ujęcie światła słonecznego, czym wyróżniali się artyści stanowiący grupę Pieriedwiżników, do której również należał malarz. Wśród twórców zrzeszonych w kręgu petersburskim można odszukać nazwiska takich mistrzów pejzażu jak Ilja Riepin czy Iwan Szyszkin. W 1923 roku Stanisław Żukowski wrócił do Polski. Często malował motywy z Puszczy Świsłockiej, Białowieży czy Polesia znane mu z młodzieńczych lat.