Studiował pod kierunkiem Felicjana Kowarskiego i Władysława Jastrzębowskiego na warszawskiej ASP (1930-34). W czasie wojny wykładał w lubelskiej Fachschule. W roku 1944 współorganizował w Lublinie Związek Zawodowy Artystów Plastyków (był także jego prezesem). Następnie pełnił funkcję wiceprezesa okręgu Szczecińskiego ZPAP (1945-51). W roku 1945 wziął udział w Pierwszej Wystawie Plastyków w Szczecinie. Już wtedy o jego twórczości pisano w "Kurierze Szczecińskim": "oryginalna, wybitnie dekoracyjna, symboliczno-refleksyjna. Z naturą nie ma nic wspólnego. Ekspresja, rytm, harmonia, to wszystko w uproszczeniu dziecięcym stanowi syntezę obrazów Tomaszewskiego". Jego prace znajdują się w Muzeach w Szczecinie, Toruniu, Częstochowie,Wrocławiu,Opolu,Lublinieoraz w zbiorach prywatnych w Wielkiej Brytanii.
Olej, płótno; 59; x 62 cm
Sygnowany l.d.: tm 55.
Studiował pod kierunkiem Felicjana Kowarskiego i Władysława Jastrzębowskiego na warszawskiej ASP (1930-34). W czasie wojny wykładał w lubelskiej Fachschule. W roku 1944 współorganizował w Lublinie Związek Zawodowy Artystów Plastyków (był także jego prezesem). Następnie pełnił funkcję wiceprezesa okręgu Szczecińskiego ZPAP (1945-51). W roku 1945 wziął udział w Pierwszej Wystawie Plastyków w Szczecinie. Już wtedy o jego twórczości pisano w "Kurierze Szczecińskim": "oryginalna, wybitnie dekoracyjna, symboliczno-refleksyjna. Z naturą nie ma nic wspólnego. Ekspresja, rytm, harmonia, to wszystko w uproszczeniu dziecięcym stanowi syntezę obrazów Tomaszewskiego". Jego prace znajdują się w Muzeach w Szczecinie, Toruniu, Częstochowie,Wrocławiu,Opolu,Lublinieoraz w zbiorach prywatnych w Wielkiej Brytanii.