Jeden z najpopularniejszych malarzy dziewiętnastowiecznych, związany z Warszawą. Uczył się w warszawskiej Szkole Sztuk Pięknych, a jego nauczycielami byli M.Zaleski, C.Breslauer i F.Piwarski, z którym w gronie kolegów wędrował po kraju w poszukiwaniu tematów malarskich. Od roku 1849 przez dwa lata przebywał i pracował w Kielcach zaproszony przez T.Zielińskiego mecenasa i kolekcjonera sztuki. W roku 1856 podróżował po Europie na dłużej zatrzymując się w Paryżu. Stale mieszkał w Warszawie i w warszawskich czasopismach Tygodniku Ilustrowanym i Kłosach zamieszczał niezliczone ilustracje, rysunki satyryczne i karykatury. Tematem jego prac - tak rysunkowych, jak malarskich - było życie codzienne. Z zacięciem realisty malował sceny rodzajowe umieszczane często na tle, odtwarzanego z wyraźnym upodobaniem, polskiego krajobrazu.
Olej, płótno; 42 x 55 cm
Sygnowany p.d.: F.Kostrzewski 1873
Wystawiany: Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych, Warszawa, 1873
Wymieniany: Joanna Wiercińska, Katalog prac wystawionych w Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie w latach 1860-1914, Wydawnictwo PAN, 1969, s.164
Jeden z najpopularniejszych malarzy dziewiętnastowiecznych, związany z Warszawą. Uczył się w warszawskiej Szkole Sztuk Pięknych, a jego nauczycielami byli M.Zaleski, C.Breslauer i F.Piwarski, z którym w gronie kolegów wędrował po kraju w poszukiwaniu tematów malarskich. Od roku 1849 przez dwa lata przebywał i pracował w Kielcach zaproszony przez T.Zielińskiego mecenasa i kolekcjonera sztuki. W roku 1856 podróżował po Europie na dłużej zatrzymując się w Paryżu. Stale mieszkał w Warszawie i w warszawskich czasopismach Tygodniku Ilustrowanym i Kłosach zamieszczał niezliczone ilustracje, rysunki satyryczne i karykatury. Tematem jego prac - tak rysunkowych, jak malarskich - było życie codzienne. Z zacięciem realisty malował sceny rodzajowe umieszczane często na tle, odtwarzanego z wyraźnym upodobaniem, polskiego krajobrazu.