W Paryżu związany był ze środowiskiem Montparnasse`u, szczególnie blisko z kręgiem M. Kislinga i E. Zaka. Od l. 20. przeważały w jego malarstwie wielofiguralne kompozycje przedstawiające sceny pracy i posiłku. Ekspresyjnie spłaszczoną przestrzeń obrazową wypełniały eteryczne sylwetki ludzkie o przestylizowanych, uwysmuklonych proporcjach, obwiedzione niekiedy czarnym, łamliwym konturem. Symboliczną wymowę tych obrazów intensyfikowała mroczna, zgaszona gama barw. Oferowana praca bardzo dobrze wpisuje się w nurt tej twórczości artysty i jest jedną z ciekawszych jego prac.
olej, ołówek, papier naklejony na tekturę; 40 x 26 cm
sygn. p.d. l.gottlieb
W Paryżu związany był ze środowiskiem Montparnasse`u, szczególnie blisko z kręgiem M. Kislinga i E. Zaka. Od l. 20. przeważały w jego malarstwie wielofiguralne kompozycje przedstawiające sceny pracy i posiłku. Ekspresyjnie spłaszczoną przestrzeń obrazową wypełniały eteryczne sylwetki ludzkie o przestylizowanych, uwysmuklonych proporcjach, obwiedzione niekiedy czarnym, łamliwym konturem. Symboliczną wymowę tych obrazów intensyfikowała mroczna, zgaszona gama barw. Oferowana praca bardzo dobrze wpisuje się w nurt tej twórczości artysty i jest jedną z ciekawszych jego prac.