Jerzy Kossak często powtarzał swoje kompozycje zmieniając w nich wiele szczegółów oraz scenerię rozgrywających się akcji. Do takich właśnie podobnych przedstawień należą m.in. obrazy ukazujące żołnierzy napoleońskich w czasie odwrotu spod Moskwy ogrzewających się podczas chłodnego, zimowego wieczoru przy ognisku (Przy ognisku podczas odwrotu spod Moskwy, 1935, Biwak żołnierzy napoleońskich w lesie, 1940, K. Olszański, Jerzy Kossak, Wrocław, Warszawa, Kraków 1992, s. 47, poz. kat. 106, il. 106, s. 49, poz. kat. 236, il. 236).
Olej, sklejka;
28,5 x 38,8 cm w świetle oprawy
Sygnowany p.d.: Jerzy Kossak | 1935
Na odwrocie okrągła, słabo czytelna pieczęć z napisem w otoku: JERZY KOSSAK Kraków pl. Kossaka i numerem: 0208
Jerzy Kossak często powtarzał swoje kompozycje zmieniając w nich wiele szczegółów oraz scenerię rozgrywających się akcji. Do takich właśnie podobnych przedstawień należą m.in. obrazy ukazujące żołnierzy napoleońskich w czasie odwrotu spod Moskwy ogrzewających się podczas chłodnego, zimowego wieczoru przy ognisku (Przy ognisku podczas odwrotu spod Moskwy, 1935, Biwak żołnierzy napoleońskich w lesie, 1940, K. Olszański, Jerzy Kossak, Wrocław, Warszawa, Kraków 1992, s. 47, poz. kat. 106, il. 106, s. 49, poz. kat. 236, il. 236).