Wielogłowski malował liczne sceny z torów wyścigów konnych, a także tak zwane „portrety“ poszczególnych koni. Pośród obrazów tego rodzaju, pokazywanych na wystawach w Warszawie i Krakowie, można wymienić, na przykład, malowany akwarelą Portret konia wyścigowego, a także olejny Portret konia Aspirant czy obraz Azkabad w dniu wielkiej nagrody warszawskiej.
Przypuszczać można, że prezentowany obraz jest tożsamy z płótnem Wyścig z przeszkodami, które w roku 1895 artysta pokazał na wystawie w warszawskim Towarzystwie Zachęty.
Bibliografia:
– J. Wiercińska, Katalog prac wystawionych w Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie w latach 1860-1914, Wrocław-Warszawa-Kraków 1969, ss. 402, 403.
olej, płótno
43,3 x 73,3 cm
sygn. p.d.: A. Wielogłowski
Na krośnie napisy (niebieską kredką): 403 oraz 403 4 Obrazy.
Wielogłowski malował liczne sceny z torów wyścigów konnych, a także tak zwane „portrety“ poszczególnych koni. Pośród obrazów tego rodzaju, pokazywanych na wystawach w Warszawie i Krakowie, można wymienić, na przykład, malowany akwarelą Portret konia wyścigowego, a także olejny Portret konia Aspirant czy obraz Azkabad w dniu wielkiej nagrody warszawskiej.
Przypuszczać można, że prezentowany obraz jest tożsamy z płótnem Wyścig z przeszkodami, które w roku 1895 artysta pokazał na wystawie w warszawskim Towarzystwie Zachęty.
Bibliografia:
– J. Wiercińska, Katalog prac wystawionych w Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie w latach 1860-1914, Wrocław-Warszawa-Kraków 1969, ss. 402, 403.