Przez głębokie śniegi to obraz powstały we wczesnym okresie twórczości artysty. Zarówno sposób malowania, jak i tematyka obrazu wskazują na lata spędzone przez Wywiórskiego w Akademii Monachijskiej. W czasie studiów malarz pobierał nauki również poza uczelnią. Uczęszczał do prywatnych pracowni, najznamienitszych polskich mistrzów, Józefa Brandta i Alfreda Wierusza-Kowalskiego.
Prezentowana scena odwołuje się do popularnego w twórczości Wierusza motywu zimowej sanny. Spopularyzowane przez artystę sceny rodzajowe z życia polskiej wsi cieszyły się ogromnym zainteresowaniem. Nic więc dziwnego, że młody Wywiórski podjął temat uwielbiany przez mistrza.
Już na wczesnym etapie twórczości Wywiórski znakomicie radził sobie z pejzażem. Artysta niezwykle naturalnie odtworzył światło i przedstawił śnieg mieniący się odcieniami różu rzucanymi przez zachodzące słońce. Na tle wiejskich chat jedzie zastęp sań, mozolnie przedzierających się przez głęboki śnieg. W saniach siedzi pan w towarzystwie służby – woźnicy i mężczyzny ze strzelbą, który stanowi ochronę na wypadek ataku wilków. Ich twarze artysta namalował z niezwykłym realizmem.
Obrazy Wywiórskiego z monachijskiego okresu stanowią dużą rzadkość na rynku antykwarycznym, zatem pojawienie się tego dzieła na aukcji jest gratką dla kolekcjonerów.
olej, płótno
67,2 x 107,4 cm
sygn. l.d.: M. G. Wywiórski
Na krosnach i odwrocie płótna pieczęcie monachijskiej firmy – składu materiałów malarskich i rysunkowych – Schachinger & Herrmann;
na górnej listwie krosna dwukrotnie numer (niebieską kredką): 613; ponadto na ramie fragment nalepki aukcyjnej Agra-Art z czerwca 1997 roku oraz nalepki aukcyjne warszawskiego i katowickiego domu aukcyjnego.
Przez głębokie śniegi to obraz powstały we wczesnym okresie twórczości artysty. Zarówno sposób malowania, jak i tematyka obrazu wskazują na lata spędzone przez Wywiórskiego w Akademii Monachijskiej. W czasie studiów malarz pobierał nauki również poza uczelnią. Uczęszczał do prywatnych pracowni, najznamienitszych polskich mistrzów, Józefa Brandta i Alfreda Wierusza-Kowalskiego.
Prezentowana scena odwołuje się do popularnego w twórczości Wierusza motywu zimowej sanny. Spopularyzowane przez artystę sceny rodzajowe z życia polskiej wsi cieszyły się ogromnym zainteresowaniem. Nic więc dziwnego, że młody Wywiórski podjął temat uwielbiany przez mistrza.
Już na wczesnym etapie twórczości Wywiórski znakomicie radził sobie z pejzażem. Artysta niezwykle naturalnie odtworzył światło i przedstawił śnieg mieniący się odcieniami różu rzucanymi przez zachodzące słońce. Na tle wiejskich chat jedzie zastęp sań, mozolnie przedzierających się przez głęboki śnieg. W saniach siedzi pan w towarzystwie służby – woźnicy i mężczyzny ze strzelbą, który stanowi ochronę na wypadek ataku wilków. Ich twarze artysta namalował z niezwykłym realizmem.
Obrazy Wywiórskiego z monachijskiego okresu stanowią dużą rzadkość na rynku antykwarycznym, zatem pojawienie się tego dzieła na aukcji jest gratką dla kolekcjonerów.