Paryski rze¼biarz. Uczeń Armanda Toussainta. Od 1873 do 1898 roku wystawiał na Salonach rze¼by portretowe i figury rodzajowe, m.in. gipsowe Źródło (1888), Pokój (1898), marmurową Najadę (1889) a także brązowe rze¼by Przetrząsającego siano i Jeńca (obie 1890). W 1889 otrzymał na Salonie nagrodę 3-ej klasy. Zasłynął mocnym modelunkiem oraz drobiazgowością szczegółów. Tę samą postać mężczyzny Lévy wykorzystał do ponad 2-metrowej rze¼by zatytułowanej Górnik, na której zastąpił widły kilofem oraz łąkę z kłosami i kwiatami - skałą. Rze¼ba znana jest także w co najmniej czterech różnych wymiarach oraz wielu wersjach patyny m.in. w kolorze brązowym i zielonkawym. Wytwarzana była przez kilka odlewni.
Brąz patynowany;
wys. 42, 5 cm
Sygnowany: Faneur | par Ch. Lévy | Salon des Beaux-Arts | A 3780 | okrągła pieczęć: BRONZE GARANTI | AU TITRE | L.V. | DEPOSÉE
Paryski rze¼biarz. Uczeń Armanda Toussainta. Od 1873 do 1898 roku wystawiał na Salonach rze¼by portretowe i figury rodzajowe, m.in. gipsowe Źródło (1888), Pokój (1898), marmurową Najadę (1889) a także brązowe rze¼by Przetrząsającego siano i Jeńca (obie 1890). W 1889 otrzymał na Salonie nagrodę 3-ej klasy. Zasłynął mocnym modelunkiem oraz drobiazgowością szczegółów. Tę samą postać mężczyzny Lévy wykorzystał do ponad 2-metrowej rze¼by zatytułowanej Górnik, na której zastąpił widły kilofem oraz łąkę z kłosami i kwiatami - skałą. Rze¼ba znana jest także w co najmniej czterech różnych wymiarach oraz wielu wersjach patyny m.in. w kolorze brązowym i zielonkawym. Wytwarzana była przez kilka odlewni.