LITERATURA:
- Zofia Artymowska, Poliformy - collage, [kat.wystawy], BWA w Łodzi, BWA w Poznaniu, 1987, poz.kat. 1
„Fundamentalne założenie moich poszukiwań – pisała Zofia Artymowska – wywodzi się z przekonania, że podstawowym elementem wszystkiego, co nas otacza, co istnieje dookoła nas, jest jednostka, ułożona, powielana lub zakomponowana w różny sposób”. Modularność widzialnej rzeczywistości znalazła odbicie w twórczości artystki. Zwielokrotnianie modułu, włączanie go w rozmaite układy, rytmizowanie tychże – to obszar jej formalnych poszukiwań. Od końca lat 60. tworzyła swoje słynne malarskie „Poliformy”. Koncepcja ewoluowała i tak w latach 80. zaczęły powstawać kolaże, w których artystka wykorzystywała czarno-białe fotografie. Przykładem jest „Przestrzeń zwielokrotniona 3” – serigrafia z naklejoną centralnie reprodukcją obrazu „Poliformy XVII – Ruch II” (1971).
technika mieszana, serigrafia/papier, 41 x 41, 5 cm (odbitka), 60 x 49 cm (plansza)
sygnowana, datowana i opisana oł. p.d.: Zofia Artymowska 1980,
l.d.: Multiplied Space 3,
śr. collage-serigraphy "Polyfonus"
LITERATURA:
- Zofia Artymowska, Poliformy - collage, [kat.wystawy], BWA w Łodzi, BWA w Poznaniu, 1987, poz.kat. 1
„Fundamentalne założenie moich poszukiwań – pisała Zofia Artymowska – wywodzi się z przekonania, że podstawowym elementem wszystkiego, co nas otacza, co istnieje dookoła nas, jest jednostka, ułożona, powielana lub zakomponowana w różny sposób”. Modularność widzialnej rzeczywistości znalazła odbicie w twórczości artystki. Zwielokrotnianie modułu, włączanie go w rozmaite układy, rytmizowanie tychże – to obszar jej formalnych poszukiwań. Od końca lat 60. tworzyła swoje słynne malarskie „Poliformy”. Koncepcja ewoluowała i tak w latach 80. zaczęły powstawać kolaże, w których artystka wykorzystywała czarno-białe fotografie. Przykładem jest „Przestrzeń zwielokrotniona 3” – serigrafia z naklejoną centralnie reprodukcją obrazu „Poliformy XVII – Ruch II” (1971).