"Trudna ikonograficzna problematyka tego wezwania naprowadziła mnie na pomysł przedstawienia "Kosmicznej Pneumatofanii", czyli działania Trzeciej Osoby Boskiej w całym historycznym obszarze Ekonomii Zbawienia. [...]
W ramionach północnym i południowym [wnętrza kościoła] sceny analogiczne i opozycyjne zarazem - Przemienienie i Ukrzyżowanie. Oba te fakty przez świadomość chrześcijańską rozpatrywane być muszą i mogą jedynie w zasięgu działania Ducha Św. zgodnie z najstarszą i nowszą tradycją chrześcijańską."
Jerzy Nowosielski, Program ikonograficzny kościoła pw. Zesłania Ducha Św. w Tychach, Kraków 13 XII 1982
maszynopis, cyt. za: Jerzy Nowosielski, Galeria Starmach, Fundacja Nowosielskich, Kraków 2003, s. 641
akwarela, gwasz, atrament pióro, ołówek, papier kremowy
28,5 x 17 cm (w świetle passe-partout)
na odwr. liczby oł.
"Trudna ikonograficzna problematyka tego wezwania naprowadziła mnie na pomysł przedstawienia "Kosmicznej Pneumatofanii", czyli działania Trzeciej Osoby Boskiej w całym historycznym obszarze Ekonomii Zbawienia. [...]
W ramionach północnym i południowym [wnętrza kościoła] sceny analogiczne i opozycyjne zarazem - Przemienienie i Ukrzyżowanie. Oba te fakty przez świadomość chrześcijańską rozpatrywane być muszą i mogą jedynie w zasięgu działania Ducha Św. zgodnie z najstarszą i nowszą tradycją chrześcijańską."
Jerzy Nowosielski, Program ikonograficzny kościoła pw. Zesłania Ducha Św. w Tychach, Kraków 13 XII 1982
maszynopis, cyt. za: Jerzy Nowosielski, Galeria Starmach, Fundacja Nowosielskich, Kraków 2003, s. 641