Mieszkał we Lwowie, przez pewien czas w Truskawcu. Był samoukiem, osiągnął jednak dużą biegłość w malarstwie. Rysował pastelami, a najczęściej malował kompozycje olejne o bogatej, grubej fakturze, które krytyka porównywała z obrazami Maksa Libermanna. Malował motywy wiejskie, charakterystyczne typy chłopów ukraińskich i Żydów, portrety, martwe natury i pejzaże. W okresie międzywojennym wystawiał w Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych we Lwowie oraz w Warszawie, zaś w roku 1929 wziął udział jako artysta niezrzeszony w Powszechnej Wystawie Krajowej w Poznaniu. Jego prace znajdują się w Muzeum Narodowym w Krakowie, zbiorach Żydowskiego Instytutu w Warszawie, w Muzeum Historycznym w Krakowie, Muzeum Sztuki Ukraińskiej we Lwowie, Lwowskiej Galerii Obrazów.

Przedstawienie przekupki ważącej owoce namalowane w swoistej dla artysty konwencji. Erb pracował śmiało kładąc gęstą farbę, grubą warstwą na powierzchnię obrazu. Jego obrazy oddziałują fakturą, dzięki której powstają charakterystyczne efekty światła.

7
Erno ERB (1890 Lwów - 1943 Lwów)

PRZEKUPKA

Olej, tektura; 25 x 34,7 cm
Niesygnowany

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Mieszkał we Lwowie, przez pewien czas w Truskawcu. Był samoukiem, osiągnął jednak dużą biegłość w malarstwie. Rysował pastelami, a najczęściej malował kompozycje olejne o bogatej, grubej fakturze, które krytyka porównywała z obrazami Maksa Libermanna. Malował motywy wiejskie, charakterystyczne typy chłopów ukraińskich i Żydów, portrety, martwe natury i pejzaże. W okresie międzywojennym wystawiał w Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych we Lwowie oraz w Warszawie, zaś w roku 1929 wziął udział jako artysta niezrzeszony w Powszechnej Wystawie Krajowej w Poznaniu. Jego prace znajdują się w Muzeum Narodowym w Krakowie, zbiorach Żydowskiego Instytutu w Warszawie, w Muzeum Historycznym w Krakowie, Muzeum Sztuki Ukraińskiej we Lwowie, Lwowskiej Galerii Obrazów.

Przedstawienie przekupki ważącej owoce namalowane w swoistej dla artysty konwencji. Erb pracował śmiało kładąc gęstą farbę, grubą warstwą na powierzchnię obrazu. Jego obrazy oddziałują fakturą, dzięki której powstają charakterystyczne efekty światła.