Tytułowe Przejście przez Morze Czerwone to performans, który artysta zrealizował w 1983 roku w Teofilowie. Przechodząc przez Pilicę rozpuszczał czerwoną farbę w wodzie i omal nie utonął zgubiwszy wytyczoną wcześniej płytką trasę. Publiczność nie zorientowała się, jak zwykle, o co chodzi. Praca jest częścią zapisu tej akcji.

ADAM RZEPECKI (1950)
Performer, twórca rzeźb i instalacji, fotograf, autor filmów. Studiował historię sztuki na UJ. Współzałożyciel i członek grup artystycznych Łódź Kaliska (od 1979) i Stacja Pi.Stacja (od 1990). Najbardziej znany jako twórca skandalizującej Matki Boskiej z domalowanymi wąsami (1982) – pracy szerzej znanej po wystawie Irreligia, Atelier 340 Muzeum, Bruksela (2001). Autor wielu wystaw indywidualnych, m.in. Wystawa dla krasnoludków, Kleine cielątko po polu felaufen, Przede wszystkim jestem artystą polskim, Sztuka męska i inna, Feminismus. Uczestnik wielu wystaw zbiorowych. Prace w zbiorach: Muzeum Narodowego w Krakowie, MOCAK Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie, Zachęty Narodowej Galerii Sztuki w Warszawie, Muzeum Sztuki w Łodzi, Zachęty Sztuki Współczesnej w Szczecinie oraz kolekcji dr. Wernera Jerke.

29
Adam RZEPECKI (ur. 1950)

Przejście przez Morze Czerwone, 1983

odbitka żelatynowo-srebrowa zamontowana na papierze, 18 x 6,5 cm (20,8 x 14,5 cm)
sygn. „Rzepecki” i tytuł na przodzie (na papierze)

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Tytułowe Przejście przez Morze Czerwone to performans, który artysta zrealizował w 1983 roku w Teofilowie. Przechodząc przez Pilicę rozpuszczał czerwoną farbę w wodzie i omal nie utonął zgubiwszy wytyczoną wcześniej płytką trasę. Publiczność nie zorientowała się, jak zwykle, o co chodzi. Praca jest częścią zapisu tej akcji.

ADAM RZEPECKI (1950)
Performer, twórca rzeźb i instalacji, fotograf, autor filmów. Studiował historię sztuki na UJ. Współzałożyciel i członek grup artystycznych Łódź Kaliska (od 1979) i Stacja Pi.Stacja (od 1990). Najbardziej znany jako twórca skandalizującej Matki Boskiej z domalowanymi wąsami (1982) – pracy szerzej znanej po wystawie Irreligia, Atelier 340 Muzeum, Bruksela (2001). Autor wielu wystaw indywidualnych, m.in. Wystawa dla krasnoludków, Kleine cielątko po polu felaufen, Przede wszystkim jestem artystą polskim, Sztuka męska i inna, Feminismus. Uczestnik wielu wystaw zbiorowych. Prace w zbiorach: Muzeum Narodowego w Krakowie, MOCAK Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie, Zachęty Narodowej Galerii Sztuki w Warszawie, Muzeum Sztuki w Łodzi, Zachęty Sztuki Współczesnej w Szczecinie oraz kolekcji dr. Wernera Jerke.