Premia Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych w Królestwie dla swoich członków za rok 1889. Miejscami drobne zaplamienia. Rosen malował głównie obrazy batalistyczne, zwłaszcza z czasów wojen napoleońskich i powstania listopadowego. W latach 1872-1875 uczył się malarstwa w Akademii Sztuk Pięknych w Monachium oraz w pracowni Józefa Brandta, a przez następne cztery lata studiował w École des Beaux Arts w Paryżu. Rzadziej malował portrety i sceny rodzajowe, zajmował się także ilustracją książkową. Obrazy Rosena cechuje dbałość o staranność odtworzenia szczegółów uzbrojenia i umundurowania. Wybierał sceny, w których mógł pokazać przewagę polskiego oręża. Pierwsze lekcje rysunku pobierał u Franciszka Kostrzewskiego. Sławę przyniósł mu właśnie obraz "Rewia na Placu Saskim przed wielkim księciem Konstantym w 1824 roku", pokazujący przegląd polskiej kawalerii Królestwa Kongresowego. Obraz ten zakupiony przez cara Aleksandra III, zapoczątkował karierę Rosena jako nadwornego malarza dworu petersburskiego (od 1891).
Litografia barwna 400 x 787 mm; plansze odbita metodą chromolitograficzną w zakładzie Lemerciera w Paryżu.
Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacjiPremia Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych w Królestwie dla swoich członków za rok 1889. Miejscami drobne zaplamienia. Rosen malował głównie obrazy batalistyczne, zwłaszcza z czasów wojen napoleońskich i powstania listopadowego. W latach 1872-1875 uczył się malarstwa w Akademii Sztuk Pięknych w Monachium oraz w pracowni Józefa Brandta, a przez następne cztery lata studiował w École des Beaux Arts w Paryżu. Rzadziej malował portrety i sceny rodzajowe, zajmował się także ilustracją książkową. Obrazy Rosena cechuje dbałość o staranność odtworzenia szczegółów uzbrojenia i umundurowania. Wybierał sceny, w których mógł pokazać przewagę polskiego oręża. Pierwsze lekcje rysunku pobierał u Franciszka Kostrzewskiego. Sławę przyniósł mu właśnie obraz "Rewia na Placu Saskim przed wielkim księciem Konstantym w 1824 roku", pokazujący przegląd polskiej kawalerii Królestwa Kongresowego. Obraz ten zakupiony przez cara Aleksandra III, zapoczątkował karierę Rosena jako nadwornego malarza dworu petersburskiego (od 1891).