W latach 1946 - 1951 studiował w ASP w Krakowie na Wydziale Malarstwa w pracowniach profesorów: Zygmunta Radnickiego, Zbigniewa Pronaszki i Wacława Taranczewskiego, grafikę u profesorów Andrzeja Jurkiewicza i Konrada Strzednickiego. Jako student zadebiutował na I Wystawie Sztuki Nowoczesnej w Krakowie w 1948. W połowie lat 50-tych stworzył cykl litografii "Nowa Huta i jej mieszkańcy", w którym przeciwstawił się oficjalnemu optymizmowi. Po 1956 r. malował obrazy niefiguratywne. Przestrzeń obrazu wypełniają wyodrębnione elementy - "przedmioty" umieszczane na płaszczyźnie lub w aluzyjnej przestrzeni. Zasadę tę utrzymuje w swojej twórczości. Zmieniają się tylko sposoby opracowania "przedmiotów". Od lat 70. "przedmioty" zmieniają się w ciemne znaki - quasi kaligrafię - na jasnym tle. W latach 90. artysta przywrócił swoim pracom kolor, dotyczy to tak znaków jak i tła. Od 1964 roku prowadził działalność pedagogiczną, początkowo na krakowskiej ASP, później (od 1974 roku) na warszawskiej ASP, gdzie w latach 1987 - 1991 pełnił funkcję rektora. Od 1962 r. był członkiem Stowarzyszenia Artystycznego "Grupa Krakowska". Laureat wielu prestiżowych nagród, wyróżnień polskich i zagranicznych, m.in.: Nagrody Yomiuri na III Międzynarodowej Wystawie Młodych Plastyków w Tokio (1964); Nagrody Działu Polskiego na V Biennale di San Marino (1965); Nagrody im. Cypriana Kamila Norwida za najlepszą wystawę w 1975 r. (1976); Nagrody im. Jana Cybisa (1984).
akwarela/gwasz/papier, 49 x 62 cm, oprawiony, sygnowany i datowany p.d: 'JTarasin 96' sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: 'Jan Tarasin 96 | Przedmioty II'
POCHODZENIE:
- Galeria ARTEMIS, 2011
- kolekcja prywatna, Polska
*opłata droit de suite
W latach 1946 - 1951 studiował w ASP w Krakowie na Wydziale Malarstwa w pracowniach profesorów: Zygmunta Radnickiego, Zbigniewa Pronaszki i Wacława Taranczewskiego, grafikę u profesorów Andrzeja Jurkiewicza i Konrada Strzednickiego. Jako student zadebiutował na I Wystawie Sztuki Nowoczesnej w Krakowie w 1948. W połowie lat 50-tych stworzył cykl litografii "Nowa Huta i jej mieszkańcy", w którym przeciwstawił się oficjalnemu optymizmowi. Po 1956 r. malował obrazy niefiguratywne. Przestrzeń obrazu wypełniają wyodrębnione elementy - "przedmioty" umieszczane na płaszczyźnie lub w aluzyjnej przestrzeni. Zasadę tę utrzymuje w swojej twórczości. Zmieniają się tylko sposoby opracowania "przedmiotów". Od lat 70. "przedmioty" zmieniają się w ciemne znaki - quasi kaligrafię - na jasnym tle. W latach 90. artysta przywrócił swoim pracom kolor, dotyczy to tak znaków jak i tła. Od 1964 roku prowadził działalność pedagogiczną, początkowo na krakowskiej ASP, później (od 1974 roku) na warszawskiej ASP, gdzie w latach 1987 - 1991 pełnił funkcję rektora. Od 1962 r. był członkiem Stowarzyszenia Artystycznego "Grupa Krakowska". Laureat wielu prestiżowych nagród, wyróżnień polskich i zagranicznych, m.in.: Nagrody Yomiuri na III Międzynarodowej Wystawie Młodych Plastyków w Tokio (1964); Nagrody Działu Polskiego na V Biennale di San Marino (1965); Nagrody im. Cypriana Kamila Norwida za najlepszą wystawę w 1975 r. (1976); Nagrody im. Jana Cybisa (1984).