W pracy artysta użył dwóch fotografii wykonanych w fotokabinie. Trzymana przez sfotografowanego autora geometryczna biała forma ma przedłużenie w formie naklejonej na papier pomiędzy zdjęciami. Artystę interesował relatywny charakter rzeczywistości, zarówno sfotografowanej jak istniejącej fizycznie oraz zasady jej interpretacji uzależnione od sposobów percepcji. Praca powstała na wystawę Contextual Art, która odbyła się w 1976 r. w Lund w Szwecji i była manifestacją sztuki kontekstualnej mającej prezentować działania artystyczne odchodzące od autorefencyjności konceptualizmu na rzecz sztuk uwikłanej w lokalne konteksty i pozostającą w ciągłej konfrontacji z dokonującymi się procesami społecznymi.

Praca reprodukowana m.in. w: Paweł Kwiek. Fotografia, film, video, Fundacja Arton, Warszawa 2013; Konceptualizm. Medium fotograficzne, Muzeum Miasta Łodzi, Łódź 2010.

09
Paweł KWIEK (ur. 1951)

Przedłużenie obiektu idealnego w rzeczywistości fizycznej, 1975

kolaż, dwie odibtki żelatynowo-srebrowe, tusz, papier 29,6 x 21 cm
vintage print
oprawa: drewniana rama, szkło

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

W pracy artysta użył dwóch fotografii wykonanych w fotokabinie. Trzymana przez sfotografowanego autora geometryczna biała forma ma przedłużenie w formie naklejonej na papier pomiędzy zdjęciami. Artystę interesował relatywny charakter rzeczywistości, zarówno sfotografowanej jak istniejącej fizycznie oraz zasady jej interpretacji uzależnione od sposobów percepcji. Praca powstała na wystawę Contextual Art, która odbyła się w 1976 r. w Lund w Szwecji i była manifestacją sztuki kontekstualnej mającej prezentować działania artystyczne odchodzące od autorefencyjności konceptualizmu na rzecz sztuk uwikłanej w lokalne konteksty i pozostającą w ciągłej konfrontacji z dokonującymi się procesami społecznymi.

Praca reprodukowana m.in. w: Paweł Kwiek. Fotografia, film, video, Fundacja Arton, Warszawa 2013; Konceptualizm. Medium fotograficzne, Muzeum Miasta Łodzi, Łódź 2010.