Malarz, grafik, ilustrator. Studiował w Paryżu. Urodził się w Petersburgu, w rodzinie arystokratycznej, prześladowanej przez władzę sowiecką. Został uratowany dzięki adopcji przez pracującego na carskim dworze dr inż. Józefa Zaczeniuka, z którym przyjechał do Polski. W czasie II wojny uległ zniszczeniu niemal cały jego dorobek artystyczny. W okresie powojennym jego prace eksponowane były w Muzeum Narodowym w Warszawie, Zachęcie oraz na wystawach organizowanych głównie przez ZPAP. Był artystą, który wniósł nowe i oryginalne elementy do malarstwa okresu powojennego. Od lat 60-tych unikał prezentowania swojej twórczości, koncentrując się na działaniach na rzecz Towarzystwa Sztuk Pięknych oraz studiach filozoficznych, które transponował na swoje późniejsze prace. Jego twórczość jest znana również w Stanach Zjednoczonych, Francji, Wielkiej Brytanii i Szwajcarii.
Prezentowany obraz można byłoby określić jednym zdaniem: wazon w kształcie amfory, obok niego kilka owoców - esencja martwa natury, ascetyczność i prostota. Jednocześnie tło potraktowane w sposób różnorodny dla zrównoważenia i harmonii.
Malarz, grafik, ilustrator. Studiował w Paryżu. Urodził się w Petersburgu, w rodzinie arystokratycznej, prześladowanej przez władzę sowiecką. Został uratowany dzięki adopcji przez pracującego na carskim dworze dr inż. Józefa Zaczeniuka, z którym przyjechał do Polski. W czasie II wojny uległ zniszczeniu niemal cały jego dorobek artystyczny. W okresie powojennym jego prace eksponowane były w Muzeum Narodowym w Warszawie, Zachęcie oraz na wystawach organizowanych głównie przez ZPAP. Był artystą, który wniósł nowe i oryginalne elementy do malarstwa okresu powojennego. Od lat 60-tych unikał prezentowania swojej twórczości, koncentrując się na działaniach na rzecz Towarzystwa Sztuk Pięknych oraz studiach filozoficznych, które transponował na swoje późniejsze prace. Jego twórczość jest znana również w Stanach Zjednoczonych, Francji, Wielkiej Brytanii i Szwajcarii.
Prezentowany obraz można byłoby określić jednym zdaniem: wazon w kształcie amfory, obok niego kilka owoców - esencja martwa natury, ascetyczność i prostota. Jednocześnie tło potraktowane w sposób różnorodny dla zrównoważenia i harmonii.