Ukończyła Akademię Sztuk Pięknych w Warszawie, dyplom z wyróżnieniem w 2001 r. w pracowni prof. Wiesława Szamborskiego. W 2003 r otrzymała stypendium Ministra Kultury RP. Ma na swoim koncie ponad 20 wystaw indywidualnych. Współpracuje z międzynarodową grupą artystyczną Frédéric Magazine. Zajmuje się malarstwem. Tworząc obrazy olejne i gwasze konstruuje indywidualny, bardzo charakterystyczny język wypowiedzi artystycznej. Zbudowała świat pełen baśniowej perwersji i tajemnicy. W pracach Aleksandry Waliszewskiej jest echo wczesnego renesansu, zwłaszcza Piera della Francesca, a także de Chirica i Balthusa. Odwołując się do osiągnięć dawnych mistrzów artystka dochodzi do indywidualnych rozwiązań. Koncentruje się na postaci ludzkiej: maluje autoportrety, akty i bardziej rozbudowane wielopostaciowe kompozycje. Temat jest jedynie pretekstem dla poszukiwań odpowiednich proporcji czy zestawień kolorystycznych, bo zdaniem Waliszewskiej obraz musi być zgodny z artystycznym założeniem, że w malarstwie najważniejsza jest harmonia.
Olej, tektura; 29 x 59,5 cm
Sygnowany l.d.: WALISZEWSKA
Ukończyła Akademię Sztuk Pięknych w Warszawie, dyplom z wyróżnieniem w 2001 r. w pracowni prof. Wiesława Szamborskiego. W 2003 r otrzymała stypendium Ministra Kultury RP. Ma na swoim koncie ponad 20 wystaw indywidualnych. Współpracuje z międzynarodową grupą artystyczną Frédéric Magazine. Zajmuje się malarstwem. Tworząc obrazy olejne i gwasze konstruuje indywidualny, bardzo charakterystyczny język wypowiedzi artystycznej. Zbudowała świat pełen baśniowej perwersji i tajemnicy. W pracach Aleksandry Waliszewskiej jest echo wczesnego renesansu, zwłaszcza Piera della Francesca, a także de Chirica i Balthusa. Odwołując się do osiągnięć dawnych mistrzów artystka dochodzi do indywidualnych rozwiązań. Koncentruje się na postaci ludzkiej: maluje autoportrety, akty i bardziej rozbudowane wielopostaciowe kompozycje. Temat jest jedynie pretekstem dla poszukiwań odpowiednich proporcji czy zestawień kolorystycznych, bo zdaniem Waliszewskiej obraz musi być zgodny z artystycznym założeniem, że w malarstwie najważniejsza jest harmonia.