Jeden z najsłynniejszych polskich artystów. Studiował w warszawskiej ASP (1948-54) u Artura Nachta-Samborskiego. Zadebiutował w okresie poprzedzającym "odwilż" podczas Ogólnopolskiej Wystawy Młodej Plastyki Przeciw wojnie, przeciw faszyzmowi w warszawskim Arsenale (1955). W roku 1959 otrzymał Grand Prix na I Międzynarodowym Biennale Młodych w Paryżu i zamieszkał na stałe we Francji. Tematy czerpał z literatury starożytnej, mitologii, Biblii. Studiował archetypy kultury, przetwarzał je na obraz malarstwa. Stworzył też cykl poświęcony wyobrażeniom prehistorycznych zwierząt. Związany ze środowiskiem paryskiej "Kultury", ilustrował wydawane tam opowiadania G. Herlinga-Grudzińskiego. Ilustrował Folwark zwierzęcy G. Orwella wydany przez Instytut Literacki, zaprojektował witraż ze scenami z Apokalipsy w kaplicy Pallotynów w Paryżu. W 1976 r otrzymał Nagrodę Fundacji im. A. Jurzykowskiego z Nowego Jorku. W 1987 r otrzymał niezależną Nagrodę im. J. Cybisa.
Litografia, papier; 69,6 x 50,4 (arkusz); 50 x 32 (kompozycja)
Sygnowany ołówkiem pod ryciną: 42/75 Lebenstein 85
Jeden z najsłynniejszych polskich artystów. Studiował w warszawskiej ASP (1948-54) u Artura Nachta-Samborskiego. Zadebiutował w okresie poprzedzającym "odwilż" podczas Ogólnopolskiej Wystawy Młodej Plastyki Przeciw wojnie, przeciw faszyzmowi w warszawskim Arsenale (1955). W roku 1959 otrzymał Grand Prix na I Międzynarodowym Biennale Młodych w Paryżu i zamieszkał na stałe we Francji. Tematy czerpał z literatury starożytnej, mitologii, Biblii. Studiował archetypy kultury, przetwarzał je na obraz malarstwa. Stworzył też cykl poświęcony wyobrażeniom prehistorycznych zwierząt. Związany ze środowiskiem paryskiej "Kultury", ilustrował wydawane tam opowiadania G. Herlinga-Grudzińskiego. Ilustrował Folwark zwierzęcy G. Orwella wydany przez Instytut Literacki, zaprojektował witraż ze scenami z Apokalipsy w kaplicy Pallotynów w Paryżu. W 1976 r otrzymał Nagrodę Fundacji im. A. Jurzykowskiego z Nowego Jorku. W 1987 r otrzymał niezależną Nagrodę im. J. Cybisa.