Władysław Szerner - wierny przyjaciel i admirator Józefa Brandta - często bywał w Orońsku, jego majątku pod Radomiem. Malował tam liczne studia i szkice, wykorzystywane w późniejszych kompozycjach, m.in. starą, drewnianą karczmę, malowniczy motyw wykorzystany później w kilku obrazach.
Olejne studium przedstawiające tę karczmę, znajduje się w zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie.
olej, płótno
51 x 108 cm
sygn. p.d.: W Szerner | Monachium 1877
Obraz opisany i reprodukowany, m.in. w:
- "Tygodnik Ilustrowany" 1878, nr 153 z dn. 30 XI, il. na s. 352 (drzeworyt Michała Kluczewskiego);
- A. Tyczyńska, Władysław Szerner 1836-1915 [w:] E. Charazińska, E. Micke-Broniarek, A. Tyczyńska, Malarstwo polskie w zbiorach prywatnych, Warszawa 1995, s. 40, 41, il. 39;
- E. Micke-Broniarek, Malarstwo polskie. Realizm, naturalizm, wyd. Arkady, 2005, s. 154, il. 223 na s. 151, tabl. 230 na s. 235.
Władysław Szerner - wierny przyjaciel i admirator Józefa Brandta - często bywał w Orońsku, jego majątku pod Radomiem. Malował tam liczne studia i szkice, wykorzystywane w późniejszych kompozycjach, m.in. starą, drewnianą karczmę, malowniczy motyw wykorzystany później w kilku obrazach.
Olejne studium przedstawiające tę karczmę, znajduje się w zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie.