Choć motyw dworu w malarstwie polskim ukazywało wielu artystów (...), to określenie „malarka ginących dworków“, ukute przez historyka i krytyka sztuki Artura Schroedera w 1923 r., na zawsze przylgnęło do Bronisławy Rychter-Janowskiej. Zapewne źródłem zamiłowania artystki do tego tematu były przeżycia związane z dzieciństwem spędzonym w rodzinnym dworze w Jeżowie oraz Cerekwi.
Anna Florek, Na przekór awangardzie. Twórczość Bronisławy Rychter-Janowskiej, w: Dworki, pejzaże, portrety. Twórczość Bronisławy Rychter-Janowskiej, Muzeum Okręgowe w Nowym Sączu, 2022, s. 51.
olej, tektura
34,5 x 48,7 cm
sygn. l.d.: B. RYCHTER-JANOWSKA
Choć motyw dworu w malarstwie polskim ukazywało wielu artystów (...), to określenie „malarka ginących dworków“, ukute przez historyka i krytyka sztuki Artura Schroedera w 1923 r., na zawsze przylgnęło do Bronisławy Rychter-Janowskiej. Zapewne źródłem zamiłowania artystki do tego tematu były przeżycia związane z dzieciństwem spędzonym w rodzinnym dworze w Jeżowie oraz Cerekwi.
Anna Florek, Na przekór awangardzie. Twórczość Bronisławy Rychter-Janowskiej, w: Dworki, pejzaże, portrety. Twórczość Bronisławy Rychter-Janowskiej, Muzeum Okręgowe w Nowym Sączu, 2022, s. 51.