Jerzy Kossak ukończył gimnazjum św. Jacka w Krakowie, następnie Szkołę Kadetów. Malarstwa uczył się od najmłodszych lat w pracowni dziadka i ojca. Podczas I wojny światowej służył w armii austriackiej. Mieszkał w Krakowie. W 1925 i 1926 roku jeździł wraz z ojcem po dworach w Poznańskiem i wykonywał dla tamtejszego ziemiaństwa liczne obrazy i portrety. Często malował obrazy z ojcem i wspólnie je sygnowali. Należał do ZPAP. Kontynuował rodzinną tradycję malarstwa batalistycznego. Podejmował tematy historyczne, malując głównie sceny z wojen napoleońskich i walk legionowych w okresie I wojny światowej, w których eksponował rodzajowy motyw konia, ułana i dziewczyny. Nie same tylko obrazy wydarzeń historycznych były treścią malarstwa Jerzego Kossaka. Z pracowni jego wychodziło dużo obrazów z żołnierzami, dziewczętami i końmi na tle pejzażu wiejskiego, malowanych swobodnie. W okresie międzywojennym malował także tematy z legend starogermańskich (Noc Walpurgii) i legend staro angielskich. Ilustrował również baśnie braci Grimm i ballady Mickiewicza.

46
Jerzy KOSSAK (1886 Kraków - 1955 Kraków)

PRZED DWORKIEM, 1926

Olej, tektura; 50,5 x 70,5 cm
Sygnowany l. d.: Jerzy Kossak 1926

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Jerzy Kossak ukończył gimnazjum św. Jacka w Krakowie, następnie Szkołę Kadetów. Malarstwa uczył się od najmłodszych lat w pracowni dziadka i ojca. Podczas I wojny światowej służył w armii austriackiej. Mieszkał w Krakowie. W 1925 i 1926 roku jeździł wraz z ojcem po dworach w Poznańskiem i wykonywał dla tamtejszego ziemiaństwa liczne obrazy i portrety. Często malował obrazy z ojcem i wspólnie je sygnowali. Należał do ZPAP. Kontynuował rodzinną tradycję malarstwa batalistycznego. Podejmował tematy historyczne, malując głównie sceny z wojen napoleońskich i walk legionowych w okresie I wojny światowej, w których eksponował rodzajowy motyw konia, ułana i dziewczyny. Nie same tylko obrazy wydarzeń historycznych były treścią malarstwa Jerzego Kossaka. Z pracowni jego wychodziło dużo obrazów z żołnierzami, dziewczętami i końmi na tle pejzażu wiejskiego, malowanych swobodnie. W okresie międzywojennym malował także tematy z legend starogermańskich (Noc Walpurgii) i legend staro angielskich. Ilustrował również baśnie braci Grimm i ballady Mickiewicza.