Zmalarstwem zetknęła się w domu rodzinnym. Pierwszych lekcji udzielał jej brat, malarz St. Janowski. W 1896 r. wyjechała do Monachium, gdzie podjęła naukę u L. Bollera. Następnie kontynuowała studia artystyczne pod kierunkiem profesorów A. Abégo i S. Hollosy`ego. W roku 1904 uzupełniła wykształcenie w Akademii Florenckiej i Rzymie. W latach 1908-1909 mieszkała w Starym Sączu, gdzie prowadziła prywatną szkołę malarstwa. Była związana z krakowskim środowiskiem artystycznym; pozostawała pod wpływem pejzażowej sztuki J. Stanisławskiego. Eksponowała swe prace w TPSP w Krakowie i Lwowie oraz w TZSP w Warszawie. Wystawiała ze Związkiem Artystek Polskich we Lwowie. Indywidualne prezentacje twórczości artystki odbyły się w lwowskim TPSP i warszawskiej Zachęcie. Malowała realistyczne widoki polskich dworów, kościołów i wiejskich chat, a także pejzaże i sceny folklorystyczne, rzadziej portrety.
Olej, tektura; 29,7 x 39,7 cm
Sygnowany czarnym napisem p. d.: PANU JÓZEFOWI BIENIABZOWI | AUTOROWI "MATURANTÓW" | B.RYCHTER-JANOWSKA-RYCHNOWSKA | 1933
Na odwrociu nalepka: Kraków | K nr 1055 | 475 | OPIS PRZEDMIOTÓW | Rychter Janowska | Dworek w | jesiennym słońcu | ol/tekt opraw. sygn. |28 x 38 |
27.VI.1952 oraz znak firmowy P.P.W.DESA
Zmalarstwem zetknęła się w domu rodzinnym. Pierwszych lekcji udzielał jej brat, malarz St. Janowski. W 1896 r. wyjechała do Monachium, gdzie podjęła naukę u L. Bollera. Następnie kontynuowała studia artystyczne pod kierunkiem profesorów A. Abégo i S. Hollosy`ego. W roku 1904 uzupełniła wykształcenie w Akademii Florenckiej i Rzymie. W latach 1908-1909 mieszkała w Starym Sączu, gdzie prowadziła prywatną szkołę malarstwa. Była związana z krakowskim środowiskiem artystycznym; pozostawała pod wpływem pejzażowej sztuki J. Stanisławskiego. Eksponowała swe prace w TPSP w Krakowie i Lwowie oraz w TZSP w Warszawie. Wystawiała ze Związkiem Artystek Polskich we Lwowie. Indywidualne prezentacje twórczości artystki odbyły się w lwowskim TPSP i warszawskiej Zachęcie. Malowała realistyczne widoki polskich dworów, kościołów i wiejskich chat, a także pejzaże i sceny folklorystyczne, rzadziej portrety.