Jak wskazuje napis na odwrocie, obraz był własnością rzeźbiarza Wacława Szymanowskiego, a podana tam data - 1893 - może być przesłanką do jego datowania.
W 1904 artysta powtórzył tę kompozycję w większym obrazie (olej, płótno, 120 x 148; własność prywatna), który następnie był kilkakrotnie wystawiany i reprodukowany (porównaj: [K. Jerzmanowska] Henryk Weyssenhoff 1859-1922. Malarstwo, rysunek, grafika. Fragmenty historii rodu, Muzeum Łazienki Królewskie, Warszawa 1998, s. 16, nr kat. 11, il.).
olej, płótno
39 x 65,5 cm
Na górnej listwie krosna stempel: Albert Seckstein | München. Na odwrocie płótna stempel: Albert Seckstein | München. | Mal-& Zeichnenuntensilien.
Ponadto na płótnie napis tuszem: Obraz ten otrzymałem od autora. | Henr. Weyssenhoffa w r. 1893 | Wacł. Szymanowski
Jak wskazuje napis na odwrocie, obraz był własnością rzeźbiarza Wacława Szymanowskiego, a podana tam data - 1893 - może być przesłanką do jego datowania.
W 1904 artysta powtórzył tę kompozycję w większym obrazie (olej, płótno, 120 x 148; własność prywatna), który następnie był kilkakrotnie wystawiany i reprodukowany (porównaj: [K. Jerzmanowska] Henryk Weyssenhoff 1859-1922. Malarstwo, rysunek, grafika. Fragmenty historii rodu, Muzeum Łazienki Królewskie, Warszawa 1998, s. 16, nr kat. 11, il.).