WYSTAWIANY:
- Jerzy Kałucki. Przebiegi, Galeria Starmach, Kraków, 5.03 - 30.04.2013
LITERATURA:
- Jerzy Kałucki. Przebiegi. Katalog wystawy, Galeria Starmach, Kraków 2013
„Nowe obrazy, z cyklu ‘Przebiegi’, będąc jednocześnie kontynuacją i zerwaniem, są dużym zaskoczeniem. Artysta porzuca definitywnie formę koła. Statykę zastępuje dynamika. Kompozycja bazuje na diagonalach. Wytyczone trasy biegną na płaszczyźnie, czasem mają określony punkt zwrotny, punkt zatrzymania, czasem przełamują się. Kałucki porzuca swoją dotychczasową ascezę i powściągliwość i poszukuje formy obrazu, która lepiej odwzorowałaby jego odczucia, aktualne spojrzenie na otaczającą rzeczywistość”. [fragment tekstu towarzyszącego wystawie: „Przebiegi”, Galeria Starmach, 2013]
„Często krytycy opisując sztukę Kałuckiego posługiwali się określeniem "konstruktywizm filozoficzny". Jaromir Jedliński pisał, że jest to twórczość "wnikliwa"; podkreślał, że charakteryzuje ją "dyskretna równowaga"; zaś Jarosław Kozłowski mówił o "nowym konstruktywizmie". W przeciwieństwie jednak do poszukiwań konstruktywistów, Kałucki zwraca uwagę na wymiar osobisty, artysta nie dąży do zrewolucjonizowania świata, uważa nawet, że odpowiedzialnością społeczną twórcy jest dobrze wykonana praca, dobrze skonstruowana sztuka”. [fragment tekstu towarzyszącego wystawie: „Przebiegi i konteksty”, Galeria Starmach, 2017]
akryl, płótno; 160 x 120 cm;
sygn. i dat. na odwrocie, na blejtramie: Jerzy Kałucki 2012;
opisany na płótnie: PRZEBIEGI XIX.
WYSTAWIANY:
- Jerzy Kałucki. Przebiegi, Galeria Starmach, Kraków, 5.03 - 30.04.2013
LITERATURA:
- Jerzy Kałucki. Przebiegi. Katalog wystawy, Galeria Starmach, Kraków 2013
„Nowe obrazy, z cyklu ‘Przebiegi’, będąc jednocześnie kontynuacją i zerwaniem, są dużym zaskoczeniem. Artysta porzuca definitywnie formę koła. Statykę zastępuje dynamika. Kompozycja bazuje na diagonalach. Wytyczone trasy biegną na płaszczyźnie, czasem mają określony punkt zwrotny, punkt zatrzymania, czasem przełamują się. Kałucki porzuca swoją dotychczasową ascezę i powściągliwość i poszukuje formy obrazu, która lepiej odwzorowałaby jego odczucia, aktualne spojrzenie na otaczającą rzeczywistość”. [fragment tekstu towarzyszącego wystawie: „Przebiegi”, Galeria Starmach, 2013]
„Często krytycy opisując sztukę Kałuckiego posługiwali się określeniem "konstruktywizm filozoficzny". Jaromir Jedliński pisał, że jest to twórczość "wnikliwa"; podkreślał, że charakteryzuje ją "dyskretna równowaga"; zaś Jarosław Kozłowski mówił o "nowym konstruktywizmie". W przeciwieństwie jednak do poszukiwań konstruktywistów, Kałucki zwraca uwagę na wymiar osobisty, artysta nie dąży do zrewolucjonizowania świata, uważa nawet, że odpowiedzialnością społeczną twórcy jest dobrze wykonana praca, dobrze skonstruowana sztuka”. [fragment tekstu towarzyszącego wystawie: „Przebiegi i konteksty”, Galeria Starmach, 2017]