Pochodzenie:
- kolekcja prywatna, Polska;
- kolekcja prywatna, Pensylwania;
- kolekcja prywatna (nabyty w prezencie ok. 1960).
Widoczne spękania i ubytki malatury (wzdłuż prawej krawędzi obrazu, w partii gorsetu i spódnicy prządki).
Fragmenty opinii eksperta na temat obrazu: "Opiniowany obraz w ogólnym zarysie powtarza kompozycję "Prządki" przy jednoczesnych zmianach dotyczących szczegółów w ubiorze, akcesoriach i ruchu postaci. Być może na kształt kompozycji miała wpływ osoba zamawiająca obraz, stąd dodano w tle, znany z licznych obrazów przedwojennych, motyw strumienia.(...) Kolorystyka obrazu jest charakterystyczna dla obrazów Stryjeńskiej z lat 50. Charakterystyczne są przygaszone zielenie i rdzawy brąz, przechodzący w czerwień (brzeg spódnicy)."
gwasz, olej, płótno (przymocowane na płycie drewnianej), 68,5 x 96,5 cm,
sygn. p.d.: "Z. STRYJENSKA”
Pochodzenie:
- kolekcja prywatna, Polska;
- kolekcja prywatna, Pensylwania;
- kolekcja prywatna (nabyty w prezencie ok. 1960).
Widoczne spękania i ubytki malatury (wzdłuż prawej krawędzi obrazu, w partii gorsetu i spódnicy prządki).
Fragmenty opinii eksperta na temat obrazu: "Opiniowany obraz w ogólnym zarysie powtarza kompozycję "Prządki" przy jednoczesnych zmianach dotyczących szczegółów w ubiorze, akcesoriach i ruchu postaci. Być może na kształt kompozycji miała wpływ osoba zamawiająca obraz, stąd dodano w tle, znany z licznych obrazów przedwojennych, motyw strumienia.(...) Kolorystyka obrazu jest charakterystyczna dla obrazów Stryjeńskiej z lat 50. Charakterystyczne są przygaszone zielenie i rdzawy brąz, przechodzący w czerwień (brzeg spódnicy)."