Studiował na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Dyplom z wyróżnieniem uzyskał w roku 1990 w pracowni prof. Rajmunda Ziemskiego. W latach 1992-93 odbywał staż w Ecole d`Art w Marsylii. Od 1996 pracuje na Wydziale Rzeźby warszawskiej ASP, a od 2005 prowadzi tam pracownię rysunku i malarstwa (tytuł profesora od 2015 roku). Ma na koncie kilkadziesiąt wystaw indywidualnych i zbiorowych w Polsce i za granicą, jest też laureatem wielu nagród i wyróżnień w konkursach artystycznych. Uprawia malarstwo, grafikę i rysunek.
Układające się w cykle obrazy i rysunki Mariusza Woszczyńskiego określa się często jako „podróż” (taki też tytuł nosi jego najnowsza wystawa w ASP w Warszawie). Albo jak notatki z codziennych obserwacji otoczenia – czy będą to południowe klimaty, sceny uliczne czy podróż na Kresy. Każdy krajobraz czy temat ma swoją wyróżniającą go kolorystykę – jak biel i błękit Marsylii czy brąz i zieleń z kresowego albumu. Ma również swoich przewodników – jak choćby bazarowe postaci w miejskim pejzażu Warszawy, albo pojawiająca się najczęściej, postać rowerzysty. Szybko naszkicowane, płaskie sylwetki bohaterów jego prac rytmicznie odmierzają etapy tej podróży.
akryl/płótno, 50 x 100 cm
sygnowany, datowany i opisany na odwrocie: M. Woszczyński | Promenada V| 2020 | akryl|
Studiował na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Dyplom z wyróżnieniem uzyskał w roku 1990 w pracowni prof. Rajmunda Ziemskiego. W latach 1992-93 odbywał staż w Ecole d`Art w Marsylii. Od 1996 pracuje na Wydziale Rzeźby warszawskiej ASP, a od 2005 prowadzi tam pracownię rysunku i malarstwa (tytuł profesora od 2015 roku). Ma na koncie kilkadziesiąt wystaw indywidualnych i zbiorowych w Polsce i za granicą, jest też laureatem wielu nagród i wyróżnień w konkursach artystycznych. Uprawia malarstwo, grafikę i rysunek.
Układające się w cykle obrazy i rysunki Mariusza Woszczyńskiego określa się często jako „podróż” (taki też tytuł nosi jego najnowsza wystawa w ASP w Warszawie). Albo jak notatki z codziennych obserwacji otoczenia – czy będą to południowe klimaty, sceny uliczne czy podróż na Kresy. Każdy krajobraz czy temat ma swoją wyróżniającą go kolorystykę – jak biel i błękit Marsylii czy brąz i zieleń z kresowego albumu. Ma również swoich przewodników – jak choćby bazarowe postaci w miejskim pejzażu Warszawy, albo pojawiająca się najczęściej, postać rowerzysty. Szybko naszkicowane, płaskie sylwetki bohaterów jego prac rytmicznie odmierzają etapy tej podróży.