Kartony do polichromii powstały na zlecenie ks. kanonika Ludwika Pawła Muszyńskiego, ówczesnego proboszcza parafii Przenajświętszej Trójcy w Bogdanowie. 10 sierpnia 1948 r. została spisana umowa, w której Stanisław Borysowski i Eugeniusz Geppert podejmowali się współpracy nad stworzeniem polichromii mających zdobić wnętrze kościoła. W aneksie do umowy jasno zostały sprecyzowane oczekiwania zleceniodawcy co do wystroju poszczególnych pomieszczeń - złożono zamówienie na polichromie do kaplic Matki Boskiej, Chrzcielnej i Pogrzebowej, do wnęki ołtarza Serca Jezusowego oraz naw głównej, bocznych i poprzecznej. Na polichromiach miały znaleźć się sceny z życia Matki Boskiej i Chrystusa, w tym stacje Drogi Krzyżowej, a także wizerunki św. Franciszka, św. Pawła, św. Jana Nepomucena oraz wyobrażenia Aniołów.
7 arkuszy o wym.: ok. 172,5 × 61 cm
technika mieszana, papier
sygn. „Borys”
Kartony do polichromii powstały na zlecenie ks. kanonika Ludwika Pawła Muszyńskiego, ówczesnego proboszcza parafii Przenajświętszej Trójcy w Bogdanowie. 10 sierpnia 1948 r. została spisana umowa, w której Stanisław Borysowski i Eugeniusz Geppert podejmowali się współpracy nad stworzeniem polichromii mających zdobić wnętrze kościoła. W aneksie do umowy jasno zostały sprecyzowane oczekiwania zleceniodawcy co do wystroju poszczególnych pomieszczeń - złożono zamówienie na polichromie do kaplic Matki Boskiej, Chrzcielnej i Pogrzebowej, do wnęki ołtarza Serca Jezusowego oraz naw głównej, bocznych i poprzecznej. Na polichromiach miały znaleźć się sceny z życia Matki Boskiej i Chrystusa, w tym stacje Drogi Krzyżowej, a także wizerunki św. Franciszka, św. Pawła, św. Jana Nepomucena oraz wyobrażenia Aniołów.