Kartony do polichromii powstały na zlecenie ks. kanonika Ludwika Pawła Muszyńskiego, ówczesnego proboszcza
parafii Przenajświętszej Trójcy w Bogdanowie. 10 sierpnia 1948 r. została spisana umowa, w której Stanisław
Borysowski i Eugeniusz Geppert podejmowali się współpracy nad stworzeniem polichromii mających zdobić
wnętrze kościoła. W aneksie do umowy jasno zostały sprecyzowane oczekiwania zleceniodawcy co do wystroju
poszczególnych pomieszczeń - złożono zamówienie na polichromie do kaplic Matki Boskiej, Chrzcielnej
i Pogrzebowej, do wnęki ołtarza Serca Jezusowego oraz naw głównej, bocznych i poprzecznej. Na polichromiach
miały znaleźć się sceny z życia Matki Boskiej i Chrystusa, w tym stacje Drogi Krzyżowej, a także wizerunki św.
Franciszka, św. Pawła, św. Jana Nepomucena oraz wyobrażenia Aniołów.
7 arkuszy o wym.: ok. 172,5 × 61 cm
tempera, ołówek, papier
sygn. Borys
* Do obiektu zostanie doliczona opłata wynikającą z tzw. droit de suite.
Kartony do polichromii powstały na zlecenie ks. kanonika Ludwika Pawła Muszyńskiego, ówczesnego proboszcza
parafii Przenajświętszej Trójcy w Bogdanowie. 10 sierpnia 1948 r. została spisana umowa, w której Stanisław
Borysowski i Eugeniusz Geppert podejmowali się współpracy nad stworzeniem polichromii mających zdobić
wnętrze kościoła. W aneksie do umowy jasno zostały sprecyzowane oczekiwania zleceniodawcy co do wystroju
poszczególnych pomieszczeń - złożono zamówienie na polichromie do kaplic Matki Boskiej, Chrzcielnej
i Pogrzebowej, do wnęki ołtarza Serca Jezusowego oraz naw głównej, bocznych i poprzecznej. Na polichromiach
miały znaleźć się sceny z życia Matki Boskiej i Chrystusa, w tym stacje Drogi Krzyżowej, a także wizerunki św.
Franciszka, św. Pawła, św. Jana Nepomucena oraz wyobrażenia Aniołów.