Projekt tryptyku witrażowego przedstawiającego w części środkowej tronującą Madonnę z Dzieciątkiem, ubraną w strój ludowy (w tym w krakowski kubraczek). Dzieciątko ma na sobie zgrzebną koszulkę - trzyma w ręku zamiast jabłka królewskiego owoc, a zamiast berła - gałązkę pokrytą baziami. Autor umieścił także w kwaterze z Madonną herby Polski i Litwy oraz serafina. W kwaterach bocznych znajdują się adorujące Madonnę anioły. Przedstawienia chłopskich Madonn, popularne w okresie Młodej Polski, znane są z twórczości Stanisława Wyspiańskiego i Włodzimierza Tetmajera. Projekty witraży - jednej z najefektowniejszych dziedzin sztuk użytkowych okresu secesji - wychodziły spod ręki zarówno wyżej wymienionych malarzy, jak i Józefa Mehoffera, Stefana Matejki i wielu innych.
Akwarela, gwasz, tusz na szkicu ołówkowym, kalka;
63 x 50 cm w świetle passe-partout
Stan zachowania: zagniecenia po składaniu
Projekt tryptyku witrażowego przedstawiającego w części środkowej tronującą Madonnę z Dzieciątkiem, ubraną w strój ludowy (w tym w krakowski kubraczek). Dzieciątko ma na sobie zgrzebną koszulkę - trzyma w ręku zamiast jabłka królewskiego owoc, a zamiast berła - gałązkę pokrytą baziami. Autor umieścił także w kwaterze z Madonną herby Polski i Litwy oraz serafina. W kwaterach bocznych znajdują się adorujące Madonnę anioły. Przedstawienia chłopskich Madonn, popularne w okresie Młodej Polski, znane są z twórczości Stanisława Wyspiańskiego i Włodzimierza Tetmajera. Projekty witraży - jednej z najefektowniejszych dziedzin sztuk użytkowych okresu secesji - wychodziły spod ręki zarówno wyżej wymienionych malarzy, jak i Józefa Mehoffera, Stefana Matejki i wielu innych.