Jan Peroś ( 1867-1932), na którego zamówienie, wg relacji jego żony Felicji Peroś, Stanisław Tondos namalował prezentowany obraz, był polskim architektem . Studiował na Politechnice Lwowskiej, początkowo pracował we Lwowie, w latach 1894-1900 był głównym architektem Nowego Sącza, jest autorem m. in. projektu nowosądeckiego ratusza. W 1900 osiadł w Krakowie. Projektował budynki mieszkalne i publiczne, wille, utrzymane w stylu eklektycznym.
Malarz, kształcił się w krakowskiej ASP u Władysława Łuszczkiewicza i Jana Matejki (1869-1875), studia kontynuował w Wiedniu i Monachium.. Uprawiał technikę akwarelową, malując głównie widoki Krakowa (przy współpracy z Juliuszem i Wojciechem Kossakami, wydał teki z reprodukcjami zabytków krakowskiej architektury). Malował również widoki Warszawy, Lwowa, Poznania, a także miast europejskich - Wiednia, Wenecji, Norymbergii. Prace artysty w formie pocztówek publikowało wydawnictwo Salonu Malarzy Polskich.
akwarela, tektura, 64,4 x 47 cm
niesygnowany.
Na odwrocie naklejka z tekstem (atramentem): "Stwierdzam że obraz ten przedstawiający / Ratusz mający stanąć w Stryju, jest auten- / tyczną pracą śp. St. Tondosa, malowany na / zamówienie śp. męża mojego. Felicja Peroś. / Przeciw powyższemu zaświadczeniu nie mam żadnych / zarzutów. Również technika akwarelowa obrazu przema- / wia stanowczo za tem, że obraz jest dziełem Tondosa. Józef Kwiatkowski / kustosz Muz. Nar./ Feliks Kopera dyr. Muz. Nar. / 7. XI. /1936.
Jan Peroś ( 1867-1932), na którego zamówienie, wg relacji jego żony Felicji Peroś, Stanisław Tondos namalował prezentowany obraz, był polskim architektem . Studiował na Politechnice Lwowskiej, początkowo pracował we Lwowie, w latach 1894-1900 był głównym architektem Nowego Sącza, jest autorem m. in. projektu nowosądeckiego ratusza. W 1900 osiadł w Krakowie. Projektował budynki mieszkalne i publiczne, wille, utrzymane w stylu eklektycznym.
Malarz, kształcił się w krakowskiej ASP u Władysława Łuszczkiewicza i Jana Matejki (1869-1875), studia kontynuował w Wiedniu i Monachium.. Uprawiał technikę akwarelową, malując głównie widoki Krakowa (przy współpracy z Juliuszem i Wojciechem Kossakami, wydał teki z reprodukcjami zabytków krakowskiej architektury). Malował również widoki Warszawy, Lwowa, Poznania, a także miast europejskich - Wiednia, Wenecji, Norymbergii. Prace artysty w formie pocztówek publikowało wydawnictwo Salonu Malarzy Polskich.