Był uczniem i asystentem Władysława Strzemińskiego. W końcu lat 50. odbył typową wówczas drogę polskich malarzy zafascynowanych informelem: zainteresowały go możliwości symbolicznego wykorzystania środków ekspresji właściwych malarstwu abstrakcyjnemu. Kierowało nim przekonanie, że "nierzeczywisty" kształt ma w obrazie rację bytu wówczas, gdy zostaje nasycony sensem.
Sposób, w jaki autor osiąga swój cel, odrębność języka malarskiego, radykalnie odróżniającego tę sztukę od propozycji innych twórców, stanowi gwarancję jej wyjątkowości i oryginalności. Prezentowany obraz pochodzi z najlepszych lat twórczości artysty 1957-68. i należy do grupy najpiękniejszych i najlepszych jego dzieł.

44
Stanisław FIJAŁKOWSKI (1922 Zdołbunów na Wołyniu - 2020 Łódź)

Projekt malarstwa ściennego w Bibliotece Uniwersyteckiej w Łodzi, ok 1959r.

olej, płyta pilśniowa
42 x 50 cm
sygn. na odwrociu: S.Fijałkowski/ Projekt malarstwa ściennego w BU w Łodzi/ ok. 1959

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Był uczniem i asystentem Władysława Strzemińskiego. W końcu lat 50. odbył typową wówczas drogę polskich malarzy zafascynowanych informelem: zainteresowały go możliwości symbolicznego wykorzystania środków ekspresji właściwych malarstwu abstrakcyjnemu. Kierowało nim przekonanie, że "nierzeczywisty" kształt ma w obrazie rację bytu wówczas, gdy zostaje nasycony sensem.
Sposób, w jaki autor osiąga swój cel, odrębność języka malarskiego, radykalnie odróżniającego tę sztukę od propozycji innych twórców, stanowi gwarancję jej wyjątkowości i oryginalności. Prezentowany obraz pochodzi z najlepszych lat twórczości artysty 1957-68. i należy do grupy najpiękniejszych i najlepszych jego dzieł.