Żona Jana Rubczaka. Od ok. 1910-11 przebywała w Paryżu gdzie wystawiała pod pseudonimem Guy Bertin. Wzieła udział w wystawach paryskich: Salon Niezależnych (1914 i 1920), Société France-Pologne (1920), Grand Palais (1921), Musée Crillon (1922). Należała do utworzonego w 1911 TAP w Paryżu. Należała do założonego w 1922 roku Związku Polskich Artystów Malarzy i Rzeźbiarzy we Francji. Interesowało ją głównie malarstwo o tematyce rodzajowej. W 1922 roku pisano o jej pracach: "lubuje się w naiwnym amatorstwie celnika Rousseau". Maria Rubczak wróciła do Polski prawdopodobnie dopiero po II wojnie światowej. Prace artystki pojawiły się na wystawach w Muzeum Narodowym w Warszawie (1946) oraz Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych (1947).

59
Maria RUBCZAK (1883 - 1955)

Projekt gobelinu - Dziewczynka z barankiem

akwarela/papier, 29 x 24,5 cm (w świetle passe-partout)
sygnowany p.d.: `Guy Bertin Rubczak`
na odwrociu nalepka galeryjna `TPSP` w Krakowie z opisem obrazu

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Żona Jana Rubczaka. Od ok. 1910-11 przebywała w Paryżu gdzie wystawiała pod pseudonimem Guy Bertin. Wzieła udział w wystawach paryskich: Salon Niezależnych (1914 i 1920), Société France-Pologne (1920), Grand Palais (1921), Musée Crillon (1922). Należała do utworzonego w 1911 TAP w Paryżu. Należała do założonego w 1922 roku Związku Polskich Artystów Malarzy i Rzeźbiarzy we Francji. Interesowało ją głównie malarstwo o tematyce rodzajowej. W 1922 roku pisano o jej pracach: "lubuje się w naiwnym amatorstwie celnika Rousseau". Maria Rubczak wróciła do Polski prawdopodobnie dopiero po II wojnie światowej. Prace artystki pojawiły się na wystawach w Muzeum Narodowym w Warszawie (1946) oraz Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych (1947).