W twórczości Erba pojawiają się przedstawienia różnych procesji, niekiedy katolickich, częściej jednak obrządku wschodniego, z ludnością huculską, rusińską czy ukraińską. Artysta zazwyczaj przedstawiał procesje w konkretnym i dającym się zidentyfikować pejzażu lwowskim. Znane są jednak również – jak w przypadku oferowanego obrazu – kompozycje na tle nieokreślonych budowli sakralnych. Wśród wiernych ukazanych w procesji dominuje ludność pochodzenia wiejskiego, nie widać przedstawicieli duchowieństwa, czy mieszczaństwa. Można zatem domniemywać, że nie są to katolicy, lecz prawosławni lub grekokatolicy. Zaś świece trzymane przez wiernych bez wątpienia wskazują na Ofiarowanie Pańskie (tradycyjnie zwane Świętem Matki Boskiej Gromnicznej).
olej, tektura
49 x 68,5 cm
sygn. p.d.: E Erb
W twórczości Erba pojawiają się przedstawienia różnych procesji, niekiedy katolickich, częściej jednak obrządku wschodniego, z ludnością huculską, rusińską czy ukraińską. Artysta zazwyczaj przedstawiał procesje w konkretnym i dającym się zidentyfikować pejzażu lwowskim. Znane są jednak również – jak w przypadku oferowanego obrazu – kompozycje na tle nieokreślonych budowli sakralnych. Wśród wiernych ukazanych w procesji dominuje ludność pochodzenia wiejskiego, nie widać przedstawicieli duchowieństwa, czy mieszczaństwa. Można zatem domniemywać, że nie są to katolicy, lecz prawosławni lub grekokatolicy. Zaś świece trzymane przez wiernych bez wątpienia wskazują na Ofiarowanie Pańskie (tradycyjnie zwane Świętem Matki Boskiej Gromnicznej).