Studia artystyczne odbył na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie (1896-1899 i 1901-1902), gdzie był uczniem J. Stanisławskiego, L. Wyczółkowskiego i J. Malczewskiego. W 1897 r. wstąpił do T.A.P. "Sztuka". Był członkiem "Grupy Pięciu", Grupy "Zero", wiedeńskiej "Secesji" Towarzystwa Artystów Czeskich "Manes". Od 1906 r. regularnie wystawiał w Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych.
Postawę twórczą artysty ukształtowało spotkanie z dziełami J. Malczewskiego. Podobnie jak on uprawiał sztukę symboliczną, w której postaci z realnego świata współistniały z postaciami aniołów, satyrów i faunów. Charakterystyczne typy fizjonomiczne portretowanych osób - starców i dzieci, wiejskich Madonn, włóczęgów, decydują o niezwykłym, pełnym poezji nastroju dzieł Hofmana.
Temat obrazu Próba nawiązuje do tradycji kolędowania w okresie świąt Bożego Narodzenia. Interesujący jest fakt, że artysta na odwrocie dzieła opisał miejsce i postaci uczestniczące w przygotowaniach do tego wydarzenia.

11
Wlastimil HOFMAN (1881 Karlin - 1970 Szklarska Poręba)

PRÓBA, 1936 r.

Olej na tekturze 101 x 118,5 cm
Sygnowany p.d. - "Wlastimil Hofman / 1936"
Na odwrocie naklejki wystawowe - TPSP w Krakowie, 1936 r., 1938 r.,T.A.P. "Sztuka"

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Studia artystyczne odbył na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie (1896-1899 i 1901-1902), gdzie był uczniem J. Stanisławskiego, L. Wyczółkowskiego i J. Malczewskiego. W 1897 r. wstąpił do T.A.P. "Sztuka". Był członkiem "Grupy Pięciu", Grupy "Zero", wiedeńskiej "Secesji" Towarzystwa Artystów Czeskich "Manes". Od 1906 r. regularnie wystawiał w Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych.
Postawę twórczą artysty ukształtowało spotkanie z dziełami J. Malczewskiego. Podobnie jak on uprawiał sztukę symboliczną, w której postaci z realnego świata współistniały z postaciami aniołów, satyrów i faunów. Charakterystyczne typy fizjonomiczne portretowanych osób - starców i dzieci, wiejskich Madonn, włóczęgów, decydują o niezwykłym, pełnym poezji nastroju dzieł Hofmana.
Temat obrazu Próba nawiązuje do tradycji kolędowania w okresie świąt Bożego Narodzenia. Interesujący jest fakt, że artysta na odwrocie dzieła opisał miejsce i postaci uczestniczące w przygotowaniach do tego wydarzenia.