"Samplowanie jest podstawą obrazów, które wytwarzam. Nieważne, czy to płótno, czy kolor. Metoda czerpania z dorobku innych ludzi nie jest wcale nowa. Samplowanie jest dominującą tendencją we współczesnym malarstwie, wielu artystów używało materiału znalezionego. Sampluję, ponieważ doszedłem do wniosku, że kultura wizualna jest teraz bardzo złożona i rozbudowana i jest w niej wiele rzeczy, które można przetworzyć. To prosta referencja dla muzyki. Hip hop czy pierwsze techno, kiedy powstawały, opierały się na samplach. Czerpały z otaczającej nas kultury i przerabiały ją na własną modłę. Chyba właśnie o to chodzi. Moje samplowanie jest bardzo świadome. Buduję bazę materiałów, które mnie interesują, mają znaczenie symboliczne czy alegoryczne i z nimi pracuję - przerabiam, rozciągam, kroję, wyciągam z nich pewną wartość."
[za: Sławomir Czajkowski w rozmowie z Magdaleną Grabowską - źródło: sztukapubliczna.pl]
akwarela, karton; 69 x 49 cm (w świetle passe-partout);
sygn., dat. i opisany p. d.: Pretty / Face / Zbiok / 2010
(ołówkiem).
"Samplowanie jest podstawą obrazów, które wytwarzam. Nieważne, czy to płótno, czy kolor. Metoda czerpania z dorobku innych ludzi nie jest wcale nowa. Samplowanie jest dominującą tendencją we współczesnym malarstwie, wielu artystów używało materiału znalezionego. Sampluję, ponieważ doszedłem do wniosku, że kultura wizualna jest teraz bardzo złożona i rozbudowana i jest w niej wiele rzeczy, które można przetworzyć. To prosta referencja dla muzyki. Hip hop czy pierwsze techno, kiedy powstawały, opierały się na samplach. Czerpały z otaczającej nas kultury i przerabiały ją na własną modłę. Chyba właśnie o to chodzi. Moje samplowanie jest bardzo świadome. Buduję bazę materiałów, które mnie interesują, mają znaczenie symboliczne czy alegoryczne i z nimi pracuję - przerabiam, rozciągam, kroję, wyciągam z nich pewną wartość."
[za: Sławomir Czajkowski w rozmowie z Magdaleną Grabowską - źródło: sztukapubliczna.pl]