Na podstawie napis Le Travail. Temat pracy był podejmowany wielokrotnie w sztuce dziewiętnastowiecznej, m.in. przez M. Constant`a, Füllborn`a, E. Becka, H. Levasseur`a, G. Morin`a czy A. Janensch`a. Ukazywali oni ciężar bądź też alegorię tejże, najczęściej poprzez obrazowanie takich motywów jak: kowal, ludwisarz, złotnik, górnik.
Antoine Bofill, rzeźbiarz. Studiował w Akademii Sztuk Pięknych w Barcelonie. Brał udział w wystawach na Salonach Towarzystwa Artystów Francuskich w latach 1901-1920; specjalizował się w małych figurach oraz kompozycjach grupowych. Temat "Le Travail" podejmował wielokrotnie w różnych formach, jedna z nich reprodukowana [w: ] H. Berman, Bronzes Sculptors & Founders, Chicago, 1974, T. I, s. 866, il. 3305)
Brąz;
wys.: 61 cm, szer. podstawy: 20 cm
Sygnowana na podstawie: Bofill.
Na podstawie napis Le Travail. Temat pracy był podejmowany wielokrotnie w sztuce dziewiętnastowiecznej, m.in. przez M. Constant`a, Füllborn`a, E. Becka, H. Levasseur`a, G. Morin`a czy A. Janensch`a. Ukazywali oni ciężar bądź też alegorię tejże, najczęściej poprzez obrazowanie takich motywów jak: kowal, ludwisarz, złotnik, górnik.
Antoine Bofill, rzeźbiarz. Studiował w Akademii Sztuk Pięknych w Barcelonie. Brał udział w wystawach na Salonach Towarzystwa Artystów Francuskich w latach 1901-1920; specjalizował się w małych figurach oraz kompozycjach grupowych. Temat "Le Travail" podejmował wielokrotnie w różnych formach, jedna z nich reprodukowana [w: ] H. Berman, Bronzes Sculptors & Founders, Chicago, 1974, T. I, s. 866, il. 3305)